مرمت و ساماندهی مرقد یکی از نوادگان امام سجاد(ع) در فریمان
کد خبر: 3358621
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹

مرمت و ساماندهی مرقد یکی از نوادگان امام سجاد(ع) در فریمان

گروه هنر: رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان فریمان از مرمت و ساماندهی بنای تاریخی ـ مذهبی روستای عشق آباد خبر داد و گفت: این بنای مذهبی و تاریخی که مرقد مطهر یکی از نوادگان امام سجاد(ع) است و در دوره تیموری بنا شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی و صنایع گردشگری خراسان رضوی، حسن گیاهی، رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان فریمان از مرمت و ساماندهی بنای تاریخی مذهبی روستای عشق آباد خبر داد و گفت: این بنای مذهبی و تاریخی که مرقد مطهر یکی از نوادگان امام سجاد(ع) است و در دوره تیموری بنا شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان فریمان با اعلام این خبر افزود: این بنای تاریخی و مذهبی با همکاری و همیاری اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان فریمان و هیات امنای امامزاده ساماندهی شد.

وی با بیان اینکه در این طرح اقداماتی از قبیل برچیدن الحاقات اضافی از بنا، طبله برداری و رطوبت‌زدایی، ساخت پلکان سنتی، اندود گچ و ... به مدت دو ماه انجام گرفته است، ادامه داد: با تهیه طرح مرمتی برای این بنای تاریخی که با شماره 4465 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، امیدواریم شاهد مرمت کلی آن باشیم.

یادآور می‌شود، روستای عشق آباد در فاصله 7 کیلومتری جنوب غربی شهر فریمان قرار گرفته است.

captcha