ثبت‌ نام رایگان زائران پیاده‌روی اربعین در سامانه «سماح»
کد خبر: 3360123
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

ثبت‌ نام رایگان زائران پیاده‌روی اربعین در سامانه «سماح»

گروه اجتماعی: متقاضیان خوزستانی سفر به عتبات عالیت می‌توانند با مراجعه به سامانه «سماح» نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

ناصر حویزاوی، مدیرکل حج و زیارت خوزستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی (ایکنا) از خوزستان، با بیان اینکه سال گذشته 600 هزار زائر برای حضور در مراسم اربعین از مرزهای چذابه و شلمچه در خوزستان اعزام شدند، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال و در ایام اربعین یک میلیون نفر از این دو مرز به عتبات سفر کنند.

وی گفت: سامانه «سماح» برای ثبت اسامی و دریافت آمار متقاضیان اعزام و همچنین، اطلاعات مربوط به نحوه اعزام از قبیل اینکه متقاضایان در چه تاریخی، از کدام مرز و چگونه تمایل به اعزام دارند، برنامه‌ریزی شده است.

حویزاوی ادامه داد: این سامانه جهت آماده کردن بستر اعزام، فراهم کردن امکانات و ارائه خدمات لازم به متقاضیان در مسیرهای اعزام، ساماندهی مرزها و انجام سایر اقدامات مورد نیاز، از یکشنبه، 15 شهریورماه ثبت‌نام متقاضیان را آغاز کرده است. برای ثبت‌نام نیز ثبت کدملی و شماره گذرنامه و یک شماره تلفن از فرد لازم است.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: پس از ثبت‌نام در این سامانه، جزئیات اعزام، اطلاعات مربوط به بیمه افراد، مسایل بهداشتی از قبیل لزوم تزریق واکسن‌های مورد نیاز پیش از سفر و سایر موارد از طریق ارسال پیامک به ثبت‌نام شدگان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

حویزاوی با تأکید بر عدم دریافت هزینه برای ثبت‌نام از طریق سامانه «سماح» اظهار کرد: چنانچه کشور عراق برای پذیرش زائران ایرانی جهت اعزام اربعین اعلام کند که برای ورود به ویزا نیاز است، متقاضیان تنها هزینه ویزا را پرداخت خواهند کرد ولی برای ثبت‌نام در سامانه نیازی به پرداخت هزینه نیست.

وی گفت: کسب اطلاعات کامل از نحوه اعزام متقاضیان و ساماندهی مرزها بدان جهت بسیار حایز اهمیت است که در شرایط ازدحام زائران در مرزها، بتوان خدمات لازم را به آنها ارائه داد و از بروز هرگونه مشکل احتمالی در شرایط ایجاد موج عظیم زائران در مرزها جلوگیری کرد که با بکارگیری اطلاعاتی که در سامانه سماح به ثبت می‌رسد، این تمهیدات قابل برنامه‌ریزی است.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
محمد عصاری
|
-
|
۱۳۹۴/۰۶/۱۶ - ۲۱:۲۶
0
0
ممنون
حسن مددی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۸/۰۹ - ۱۱:۱۳
0
0
خوب
captcha