پاسخ مدیر حج و زیارت خوزستان به ابهامات ثبت‌نام در سایت سماح
کد خبر: 3365203
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

پاسخ مدیر حج و زیارت خوزستان به ابهامات ثبت‌نام در سایت سماح

گروه اجتماعی: مدیر حج و زیارت استان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنای خوزستان به پرسش‌های مردم درباره ثبت‌نام در سایت سماح (پیاده‌روی اربعین) پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با انتشار خبر «متقاضیان حضور در پیاده‌روی اربعین به سامانه سماح مراجعه کنند» در تاریخ سه‌شنبه 3 شهریورماه مخاطبان پس از مراجعه با پرسش‌‌های مختلفی روبرو شدند که ایکنای خوزستان برآن شد در گفت‌ و گو با مدیر حج و زیارت خوزستان به این پرسش‌ها پاسخ دهد.

ناصر حویزاوی در گفت‌وگو با ایکنای خوزستان، در این باره اظهار کرد: امسال پیاده‌روی اربعین امام حسین(ع) در محدوده زمانی 21 آبان تا 21 آذر صورت خواهد گرفت. افراد متقاضی حضور در پیاده‌روی اربعین نیز برای ثبت‌نام باید به صفحه اصلی پایگاه اطلاع‌رسانی www.samah.haj.ir مراجعه کنند. ابتدا با انتخاب دو گزینه موافقت با شرایط ثبت‌نام و قصد اعزام در پیاده‌روی اربعین 94 می‌توانند به مرحله ثبت‌نام وارد شوند.

وارد کردن اطلاعات فردی، اطلاعات گذرنامه و اطلاعات شناسنامه‌ای ضروری است

وی بیان کرد: پس از این مرحله اطلاعات فردی اشخاصی که می‌خواهند سرگروه باشد باید ثبت شود که شامل اطلاعات شناسنامه‌ای و کارت ملی است و ثبت‌نام‌کنندگان دقت داشته باشند اولین شخصی که اطلاعات فردی وی در سامانه ثبت می‌شود به عنوان سرگروه شناخته می‌‌شود.

حویزاوی ادامه داد: پس از آن باید نام و اطلاعات شخصی همه اعضای گروه وارد سیستم شود. همچنین همه شهروندان و هم‌استانی‌ها می‌توانند به منظور درخواست روادید (ویزا) گزینه اخذ روادید را انتخاب کرده تا پیگیری‌های لازم برای آنها انجام شود. افرادی که قصد اعزام به صورت شخصی و با خودروی خود را دارند باید پلاک ماشین و نوع آن را مشخص کنند و در مرحله پایانی باید کد رهگیری دریافت شود.

مدیر حج و زیارت خوزستان گفت: گروه‌ها می‌توانند در کاروان‌های 10 نفری تشکیل شوند.

افراد ناآشنا به ثبت‌نام در سایت سماح، به دفاتر خدمات زیارتی در سطح شهر مراجعه کنند

وی در پاسخ به پرسش یکی از مخاطبان مبنی بر زمان مهلت ثبت‌نام، گفت: مهلت ثبت‌نام تا اوایل ماه صفر تعیین شده است. اما زائران به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت و مشکلات اخذ روادید (ویزا) در اسرع وقت ثبت‌نام کنند. افرادی که نسبت به عملیات ثبت‌نام ناآگاه هستند می‌توانند به دفاتر خدمات زیارتی در سطح شهر مراجعه کنند.

حویزاوی پیرامون پسران مشمول خدمت سربازی گفت: مسئولیت این امر با حج و زیارت نیست و باید از طریقی دیگر این موضوع را برطرف کنند.

دریافت ویزا ضروری است

مدیرحج و زیارت خوزستان بیان کرد: تا این لحظه دولت عراق به منظور ورود زائران به کشور خود درخواست ویزا داشته است بنابراین برای خروج از کشور دریافت روادید لازم و ضروری است.

وی گفت: انقضای گذرنامه (پاسپورت) افراد تا هر زمان که است به عنوان مثال تا پایان سال 94 می‌توانند نسبت به این سفر اقدام کنند.

captcha