برگزاری حلقه‌های تفسیری قرآن در بیجار
کد خبر: 3366488
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲

برگزاری حلقه‌های تفسیری قرآن در بیجار

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار از برگزاری حلقه‌های تفسیری قرآن کریم همزمان با ترم پاییز در سطح مؤسسات قرآنی این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، از برگزاری حلقه‌های تفسیری قرآن کریم همزمان با ترم پاییز در سطح مؤسسات قرآنی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این جلسات قرآنی همزمان با ترم پاییز حلقه‌های تفسیری قرآن کریم  در سطح مؤسسات شهرستان و با حضور قرآن دوستان بسیاری برگزار می‌شود.
وی با تأکید بر اهمیت محافل تفسیر قرآنی، افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف خانه‌های قرآن، تربیت قرآنی و آموزش اخلاق و منش قرآنی به متعلمین است.
حجت‌الاسلام مختاری نیا به اهمیت تدبر در قرآن پرداخت و اعلام کرد: قرآن نوری است که با استفاده از آن می‌توان به مقصد مورد رضایت الهی رسید.
وی با اشاره به اینکه تلاوت قرآن زمینه‌ای برای تدبر در آیات الهی است و زمینه فهم و درک علوم قرآنی را در جامعه بیشتر می‌کند، بیان کرد: وقتی دل کسی منور به انوار نورانی قرآن شود دست و دل و زبان و فکر و اندیشه‌اش متناسب با آیات الهی همه به یک سمت و سو جهت پیدا کرده و سوق داده می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار یادآور شد: مأنوس بودن با قرآن مهم تر از تلاوت آن است و تلاوت با صوت و لحن زیبا و حفظ کلام خدا مقدمه ای برای درک بیشتر آیات الهی است.

captcha