جایگاه رفیع ایثار و شهادت باید در فرهنگ ما محفوظ بماند
کد خبر: 3368227
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
امام جمعه قم:

جایگاه رفیع ایثار و شهادت باید در فرهنگ ما محفوظ بماند

گروه اجتماعی: امام جمعه قم با حضور در مراسم میهمانی لاله ها گفت: جایگاه شهدا و ایثارگران بسیار رفیع است این جایگاه باید در میان ما و فرهنگ ما محفوظ بماند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، همزمان با هفته دفاع مقدس مراسم میهمانی لاله ها عصر دیروز 2 مهر با حضور استاندار قم، امام جمعه قم ، فرماندار، مسوولان بنیادشهید استان، مدیر کل حفظ آثار ، رئیس آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان استان، نیروهای نظامی و انتظامی و خانواده های معظم شهدا و مردم شهید پرور استان با قرائت پیام مقام معظم رهبری آغاز شد.
آیت الله اعرافی با حضور در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) افزود: آموزش و پرورش ما باید در صیانت از ارزشهای دفاع مقدس تلاش روز افزون داشته باشد، دانش آموزان باید با این تجربه آسمانی در دوران دفاع مقدس آشنا شوند ، دانشگاهها و حوزه نیز در بتن نظام تربیتی و آموزشی باید نسل امروز را با این اسوه های ایثار و شهادت آشنا سازند .
مدیر مرکز جهانی علوم اسلامی ادامه داد: شهدا و ایثارگران الگوهای ایثار و شهادت هستند و همه بخشها باید در زنده نگه داشتن این ارزشها بکوشند و باید این جلوهای ایثار در تمامی برنامه ها تجلی یابند، باید یاد و نام و راه شهدا صیانت شود.
آیت الله اعرافی اضافه کرد: برای تداوم انقلاب اسلامی در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... تلاش کنیم، پرچمدار حرکت در مسیر ولایت فقیه باشیم و به وصایای شهدا توجه داشته باشیم.
وی تاکید کرد: در طول 200سال اخیر ما جنگهای مختلفی را درکشور تجربه کردیم و در همه این جنگها بخشهایی از کشور بدلیل وابستگی حکومت ها و عدم حضور ملت در دفاع از کشور  به بیگانگان داده شد، اما در دوران دفاع مقدس در جنگی نا برابر ملت ایران با ایثار و ایستادگی در برابر دشمنان و به رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) غلبه کند.
امام جمعه قم افزود: این پیروزی افتخار آفرین به برکت همین شهدا و خونهای پاک ایشان و جانبازی ایثارگران است، خانواده شهدا باید سر برافرازند و به خود ببالند و افتخار کنند، ما هم به ایشان افتخار می کنیم عزیزان شما بودند که کشور را صیانت کردند و در برابر متجاوزان به دفاع مقدس برخاستند.
آیت الله اعرافی  با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس عالی ترین تجلیات رخ نمود تاکید کرد: صدام با 400هزار سرباز و تجهیزان مدرن با حمایت همه قدرتها و مجامع بین المللی به صحنه آمد تمام دستگاههای تبلیغاتی جهان پشتیبان صدام بودند این کمک ها از سوی کشورهای منطقه نیز صدام را همراهی می کرد اما در این سو ملتی بود از جان گذشته بیرون آمده از انقلاب، ملتی که در برابر تمام این تجهیزات و تحریم ها و تبلیغات ایستادگی کرد در برابر تمام متجاوزان با قدرت ایمان،  مقاومت کرد و به پیروزی رسید.
وی اظهار داشت: بعد از جنگ همه به حقانیت خونهای شهدا اعتراف کردند با حمله صدام به کویت که یک امداد غیبی بود تمام این قدرتها علیه صدام جبهه گرفتند و این اعجاز شهدای شما بود، امروز نیز ما برای عرض ارادت به مقام شهدا ، برای الهام گرفتن از ایشان و تجدید عهد و میثاق با ایشان در گلزارهای شهدا حاضر شده‎ایم.

captcha