آغاز دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی در مریوان
کد خبر: 3372742
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

آغاز دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی در مریوان

گروه هنر: دهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با حضور گروه‌های هنری از داخل و خارج از کشور و جمعی از مسئولان استانی امروز، ششم مهرماه در پارک شانو مریوان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، در دهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان 37 گروه با 272 اثر نمایشی از داخل و خارج کشور در طول سه روز آثار خود را به نمایش می‌گذارند.
در این جشنواره گروه‌های تئاتر خیابانی، 107 بار در 14 نقطه از خیابان‌ها، میادین، پارک‌ها، دریاچه زریبار و روستاهای اطراف مریوان اجرا خواهند داشت.
روستاهای کانی دینار، برده ره شه، ینگیجه و نی از توابع شهرستان مریوان از جمله روستاهایی هستند که گروه‌های نمایشی به اجرای نمایش خواهند پرداخت.
از 37 اثر نمایشی 23 اثر در بخش آزاد، هفت اثر در بخش آئینی و سنتی و هفت اثر در بخش برگزیده هستند که آثار برگزیده از شهرهای لاهیجان، تبریز و خرمشهر است. همچنین در بخش پژوهش 10 اثر شرکت داشته اند که سه اثر آن برگزیده شده است.
هنرمندان چهار کشور ایتالیا، اسپانیا، یونان و آذربایجان آثار خود را در این جشنواره به نمایش خواهند گذاشت.
اولین نمایش این جشنواره با عنوان «فرشته ماهی‌ها در خاک» کاری از علی عمرانی بعد از ظهر امروز اجرای برنامه خواهد شد. براساس این گزارش؛ داوران این جشنواره شیرین بزرگمهر، نادر برهانی و کورش نریمانی هستند.
رونمایی از کتاب تئاتر کاربردی ترجمه علی ظفر قهرمانی و برگزاری کلاس آموزشی تئاتر با حضور اساتید بین‌المللی در طول جشنواره با حضور 120 نفر شرکت‌کننده برگزار خواهد شد.
مراسم اختتامیه این جشنواره روز پنجشنبه 9 مهر، با اعلام نتایج و اهدای جوایز به برگزیدگان برگزار خواهد شد.

captcha