کودک آبادانی ماجرای شهادت پدرش را در جشنواره تئاتر خیابانی بازگو می‌کند
کد خبر: 3374305
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷

کودک آبادانی ماجرای شهادت پدرش را در جشنواره تئاتر خیابانی بازگو می‌کند

گروه هنر: در دومین روز از اجرای دهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان محمدحسین شکرگزار، از کرج با اثر «زائر» ماجرای شهادت پدر کودک آبادانی را برای همگان تفسیر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، نمایش تئاتر «زائر» یکی از اجراهای دومین روز از دهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به کارگردانی محمدحسین شکرگزار بود که در پارک ملت مریوان اجرا و مورد استقبال گرم مردم قرار گرفت.
در این نمایش که به صورت یک نفره اجرا شد، کودک آبادانی در این نمایش به بیان ماجرای شهادت پدرش و بمباران‌های رژیم بعثی عراق و چگونگی به خاک و خون کشیدن مردم آبادان در این بمباران‌ها می‌پردازد.
ماجرای این کودکی آبادنی اینگونه آغاز می‌شود که پدرش در پالایشگاه نفت آبادن مشغول کار است و هر روز صبح او به پالایشگاه رفته و به پدرش سر‌می‌زند؛ روزی وقتی او از پالایشگاه بر می‌گردد و با دوستانش مشغول فوتبال می‌شود؛ هواپیماهای عراقی پالایشگاه نفت و محلات آبادان را بمباران می‌کنند در این حادثه پدر کودک آبادانی و بسیاری از دوستانش به شهادت می‌رسند و این کودک سایه پدر را دیگر بر زندگیش نمی بیند، لذا در پایان نمایش برای کودکان کوبانی آرزو می‌کند که هیچگاه پدرشان را از دست ندهند چراکه سختی بی‌پدری را فقط او درک کرده و می‌کند.
این نمایش از سوی جوانان و نوجوانان مریوانی و مردم مورد استقبال گرم و باشکوهی قرار گرفت و حتی بعضی از چشم‌ها را نیز گریان کرد و در پایان همه را با خود همراه کرد تا برای کودکان کوبانی و شنگال دعا کنند.

captcha