جهانیان بدانند تمدنی که هیچگاه حذف نمی‌شود تمدن اسلامی است
کد خبر: 3379313
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی:

جهانیان بدانند تمدنی که هیچگاه حذف نمی‌شود تمدن اسلامی است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: عربستان به صورت رسمی مسلمانان را در حج قتل عام کرد و شکی در این مسئله نیست که کار آنها عمدی بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 12 مهرماه در دومین گردهمایی اعضای کانون‌های طلاب و روحانیون جمعیت هلال احمر استان کردستان با اشاره به ایام الله مبارک دهه ولایت و واقعه غدیرخم، اظهار کرد: هیچ کسی از پیامبر اکرم(ص) برتر نیست و عقاید افراطی را کسی نخواهد پذیرفت.
وی افزود: انسان‌های وابسته به دشمن، شیعه و سنی نمی‌شناسند و دنبال تفرقه هستند که باید از آنها دوری کرد.
نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد: جهانیان باید بدانند تنها تمدنی که هیچگاه حذف نمی‌شود تمدن اسلامی است و دشمن نیز باید این را بداند.
وی در ادامه سخنان خود به حادثه تاسف بار جان باختگان سرزمین منا اشاره و بیان کرد: عربستان به صورت رسمی مسلمانان را در حج قتل عام کرد و شکی در این مسئله نیست که کار آنها عمدی بوده است.
حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در بخشی دیگر از سخنان خود به لزوم تشکیل و تقویت کانون‌های طلاب و روحانیون در بدنه جمعیت هلال احمر اشاره و اعلام کرد: جمعیت هلال احمر و حوزه‌های علمیه می‌توانند دوشادوش یکدیگر در پیشبرد اهداف متعالی و الهی و انسان‌دوستانه یکدیگر تشریک مساعی کرده و خدمات متقابل به یکدیگر ارائه دهند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان کردستان نیز در این مراسم بیان کرد: از کارکردهای ولایت فقیه آگاهی و روشنفکری، اطلاع‌رسانی، هدایت و ارشاد است و طلاب و روحانیون باید در این راستا گام بردارند.
حجت‌الاسلام بلال عربیان عنوان کرد: برای تجدید عهد و میثاق با ولایت فقیه و امام(ره) باید مشتاقانه و غیرتمندانه فعالیت کرد و در هر شرایطی آماده رهنمودها و هدایت‌های نماینده ولی فقیه در کردستان هستیم.
همچنین در این مراسم مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت کانون‌های طلاب برادران و خواهران جمعیت هلال احمر استان، گفت: 11 کانون طلاب و روحانیون در سطح جمعیت هلال احمر استان فعالیت دارند که اعضاء این کانون‌ها دوشادوش جمعیت هلال احمر استان فعالیت‌های ارزشمندی در راستای تحقق اهداف انسان دوستانه هلال احمر انجام داده اند.
حسن خدابنده‌لو در ادامه بر توجه بیش از پیش به کانون‌های طلاب و روحانیون تأکید و عنوان کرد: گسترش و اشاعه فرهنگ قرآنی و اسلامی در جمعیت و بین اعضا در گرو تقویت بیش از پیش کانون‌های طلاب و روحانیون است.
وی بیان کرد: ارائه آموزش کمک‌های اولیه به طلاب و روحانیون و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی و قرآنی حوزه‌های علمیه از برنامه های جمعیت هلال احمر در این راستا است که می‌توان گفت در این خصوص قدم‌های خوبی برداشته شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یادآور شد: تسکین آلام بشری یکی از وظایف هدفمند جمعیت هلال احمر می‌باشد که در این زمینه طلاب و روحانیون می‌توانند از پیش قراولان نوعدوستی محسوب شوند.
لازم به ذکر است؛ تجلیل از اعضا و دبیران فعال کانون‌های طلاب و روحانیون جمعیت هلال احمر استان، مولودی‌خوانی، برگزاری کارگاه آموزش آسیب‌های ناشی از مواد مخدر و توزیع بسته‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.

captcha