دومین نشست «جمع‌آوری آثار و نقش زنان کردستانی در دفاع مقدس» برگزار شد
کد خبر: 3381834
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

دومین نشست «جمع‌آوری آثار و نقش زنان کردستانی در دفاع مقدس» برگزار شد

گروه سیاسی: دومین نشست «جمع‌آوری آثار و نقش زنان کردستانی» در دفاع مقدس جهت ارائه به موزه ملی تهران صبح امروز در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ناهید منصوری مسئول بسیج جامعه زنان کردستان امروز، 13 مهرماه در دومین نشست جمع‌آوری آثار و نقش زنان کردستانی در دفاع مقدس اظهار کرد: آثار و اسناد و نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جهت موزه ی شهدای زن در تهران جمع آوری می شود.
وی با بیان اینکه زنان در پیروزی انقلاب و در طول هشت سال دفاع مقدس نقش مهم و ارزنده‌ای ایفا کردند، افزود: پروژه بررسی نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با رویکرد جمع‌آوری آثار و اسناد بانوان در استان کردستان آغاز شده است.
مسئول بسیج جامعه زنان کردستان بیان کرد: به همت بسیج جامعه زنان و همکاری سایر دستگاه‌های استانی در این عرصه، اسناد و آثار و خاطره‌های مادران و همسران شهدا و زنان جانباز و ایثارگر و رزمنده جمع‌آوری می‌شود.
منصوری اعلام کرد: با توجه به اینکه زنان ما در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشتند، وظیفه داریم که در قبال شهدا و اسلام که ایثاگری های آنان را به آیندگان منتقل کنیم و همه باید دست به دست هم دهیم و با همکاری کلیه اقشار در جمع‌آوری آثار شهدای زن و ایثارگر تلاش کنیم تا ایثارگری‌های آن‌ها فراموش نشود.
وی با بیان اینکه نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: آثار مجاهدت همسران و مادران شهداء در هشت سال جنگ تحمیلی، زنان شهید انقلاب و دفاع مقدس، پشتیبانی و جمع‌آوری کمک‌های زنان به صورت نقدی و غیر نقدی در دفاع مقدس با همکاری سپاه و بسیج، و امور بانوان ادارات مربوطه انجام خواهد شد.
مسئول بسیج جامعه زنان کردستان عنوان کرد: تشویق رزمندگان برای حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، خاک‌سپاری شهدا، رسیدگی به مجروحان از مهم‌ترین نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است که با همکاری نهادهای مربوطه محور تحقیق و پژوهش قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به راه‌اندازی موزه زنان شهیده در تهران ادامه داد: با توجه به راه‌اندازی موزه زنان شهیده و ایثارگر در حوزه ملی، معرفی زنان مبارز، زنانی که در پشتیبانی و کمک‌های نقدی و غیر‌نقدی رزمندگان را یاری می‌کردند، معرفی زنان ایثارگر و خانواده‌های آن‌ها به نسل جوان در قالب عکس، گفتگو و یادگاری‌های آن زمان به تصویر کشیده می‌شود.
وی در پایان به آثاری که قرار است با نهادهای مربوطه جمع آوری شود اشاره کرد و یادآور شد: تقسیم‌بندی و برنامه‌ریزی برای انجام جمع‌آوری آثار با حضور نهادهای مختلف باید انجام شود تا بتوانیم با جمع‌آوری آثار آن را برای آیندگان و جوانان به یادگار بگذارم تا فرهنگ ایثار و شهدا را درک کنند.

captcha