مراسم گرامیداشت جانباختگان حادثه منا در مریوان برگزار شد
کد خبر: 3381855
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

مراسم گرامیداشت جانباختگان حادثه منا در مریوان برگزار شد

گروه سیاسی: مراسم گرامیداشت جان باختگان حادثه منا با حضور مسئولان ادارات و ارگان‌های نظامی دیروز، 12 مهرماه در مسجد جامع شهر مریوان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی، امام جمعه مریوان در مراسم گرامیداشت شهدای فاجعه تأسف بار منا در مسجد جامع شهر مریوان که با حضور مسئولان ادارات و ارگان‌های نظامی و انتظامی برگزار شد، با تسلیت این حادثه تلخ به تمام مسلمین جهان، اظهار کرد: آل‌سعود نتوانست میزبان خوبی برای حجاج باشد و با بی‌تدبیری فاجعه تأسف بار منا را بوجود آورد.
وی با اشاره به اینکه جان‌باختگان حادثه منا شهیدان والامقامی هستند، افزود:حاجیان ما در لباس احرام و در حالی که تکبیر می‌گفتند، جان‌باختند.
امام‌جمعه مریوان بیان کرد: حجاج به نیت پاک و صاف به کشور عربستان سفر کرده اند و این بی‌تفاوتی و اهمال کاری تحمل نمی‌شود.
وی با بیان اینکه عربستان سعودی میزبان زائران و حاجیان است و تأمین امنیت آنان از ابتدایی‌ترین وظایف عربستان است، افزود: در اسلام حرمت زائران در خانه امن خدا جایگاه ویژه‌ای دارد و متأسفانه متولیان آل‌سعود با سهل‌انگاری و عدم احساس مسئولیت خانواده‌های بسیاری را داغدار کردند.
ماموستا شیرزادی عنوان کرد: کشورعربستان به عنوان کشوری اسلامی و میزبان زائران تمام نقاط اسلامی در خصوص فاجعه تاسف‌بار منا باید نسبت به اهمال کاری‌های خود جوابگو باشد.
وی یادآور شد: در اسلام حرمت زائران خانه خدا و عتبات عالیات بسیار بزرگ و جایگاه خاصی دارد، که متأسفانه متولیان عربستان با سهل‌انگاری و عدم احساس مسئولیت باعث داغدار کردن بیش از پنج هزار خانواده حجاج دنیای اسلام شده اند که قابل بخشش نیست.

captcha