امر به معروف و نهی از منکر به یک فرهنگ همه گیر در جامعه تبدیل شود
کد خبر: 3386114
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲

امر به معروف و نهی از منکر به یک فرهنگ همه گیر در جامعه تبدیل شود

گروه اجتماعی: امام جمعه سنندج با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید به یک فرهنگ همه‌گیر در جامعه تبدیل شود، گفت: مسلمانان با انجام این فریضه الهی در جامعه و تلاش در راستای ترویج خوبی‌ها و منع از بدی‌ها سعادت خود را در دنیا و آخرت تضمین کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج روز گذشته، 24 مهرماه در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) سرشار از درس‌های بزرگی برای مسلمانان است که باید همواره مورد توجه باشد.
وی با تأکید بر توجه همه پیروان مذاهب اسلامی در خصوص رعایت شئون ماه محرم و عزاداری‌های این ماه افزود: محرم ماه امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از حق است و باید شئون این ماه توسط همه مسلمانان رعایت شود.
امام جمعه سنندج عنوان کرد: امام حسین(ع) برای زنده کردن دین جدش و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و جان مبارک خویش را در راه حق و زنده نگه داشتن آموزه های اسلامی فدا کردند.
وی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از برنامه‌های سازنده اسلام دانست و بیان کرد: این فریضتین الهی باید به یک فرهنگ همه‌گیر در جامعه تبدیل شود.
ماموستا خدایی همچنین خواستار مشارکت همگانی در راستای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شد و افزود: انتظار می‌رود مسلمانان کردستانی با تأکید بر آموزه‌های اسلامی خویش از دنباله رویی فرهنگ منحط و آموزه‌های مکتب منحرف غربی پرهیز کنند.
وی در بخشی دیگراز سخنانش به ضرورت رعایت نظافت و پرهیز از نجاسات در آیین اسلامی اشاره کرد و بیان کرد: نگهداری حیوانات نجس همچون سگ و خوک در خانه‌ها توسط مسلمانانن حرام است که امروزه به این امر توجه نمی‌شود.
امام جمعه سنندج با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید به یک فرهنگ همه‌گیر در جامعه تبدیل شود، یادآور شد: مسلمانان با انجام این فریضه الهی در جامعه و تلاش در راستای ترویج خوبی‌ها و منع از بدی‌ها سعادت خود در دنیا و آخرت تضمین کنند.

captcha