صدور سند ثبتی برای ۳۹۰ هکتار اراضی وقفی در بیجار
کد خبر: 3388306
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

صدور سند ثبتی برای ۳۹۰ هکتار اراضی وقفی در بیجار

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار از صدور ۱۰ فقره سند ثبتی برای بیش از ۳۹۰ هکتار اراضی موقوفه در بیجار در سال جاری خبر داد.

بهمن آقاخانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، از صدور 10 فقره سند ثبتی برای بیش از 390 هکتار اراضی موقوفه در بیجار در سال جاری خبر داد.
وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم اجرا شده امسال اداره اوقاف بیجار، انعقاد تفاهم‌نامه بین ادارات ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی بود که در پیشرفت و تصریح امور ثبتی و صدور اسناد موقوفات خیلی مؤثر و کارساز بوده است.
آقاخانی با اشاره به اینکه موقوفاتی که با اراضی منابع طبیعی تداخل داشتند نیز در چارچوب انعقاد یک قرارداد تعیین تکلیف شده‌اند، عنوان کرد: با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه، توانستیم 12 قطعه از اراضی دارای مشکل را تعیین تکلیف کنیم و بزودی اسناد مالکیت آن‌ها به نام این اداره صادر خواهد شد.
وی با اشاره به جایگاه معنوی، اجر و پاداش اخروی مستمر وقف اعلام کرد: وقف صدقه جاریه‌ای است که ثواب آن سال ‌ها و شاید قرن‌ها بعد از فوت، همچنان به واقف می‌رسد.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار از نیت بیشتر واقفان برای هزینه کردن درآمد موقوفه در مجالس عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) و برنامه‌های قرآنی خبر داد و افزود: تمام درآمد این موقوفات صرفا در محل تعیین شده هزینه می‌شود.
وی با اشاره به ضوابط پرداخت کمک هزینه‌های مجالس و هیأت‌های مذهبی یادآور شد: هر هیأتی که مجوز برپایی مراسم عزاداری برای حضرت سید الشهدا(ع) را داشته باشد، می‌تواند از منابع مالی واقفان بهره‌مند شود.

captcha