برگزاری پنجمین سوگواره «عکس و نماهنگ عاشورایی» در بیجار
کد خبر: 3388748
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵

برگزاری پنجمین سوگواره «عکس و نماهنگ عاشورایی» در بیجار

گروه اجتماعی: معاون پرورشی آموزش و پرورش بیجار از برگزاری پنجمین سوگواره «عکس و نماهنگ عاشورایی» در بیجار خبر داد.

جمشید منصوری، معاون پرورشی آموزش و پرورش بیجار در گفت‌و‌گو با خبر گزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، از برگزاری پنجمین سوگواره «عکس و نماهنگ عاشورایی» در بیجار خبر داد و اظهار کرد: هدف از برگزاری این سوگواره معرفی فرهنگ عاشورایی بیجار و ترویج فرهنگ عاشورایی بین دانش‌آموزان است.
وی با تأکید بر اینکه فرهنگ و پیام محرم مانند رودی زلال در زندگی مسلمانان جاری است، افزود: شناسایی دانش‌آموزان مستعد در زمینه عکاسی و فیلم سازی از دیگر اهداف برگزاری این سوگواره است.
منصوری با اشاره به اینکه دشمنان در جنگ نرم با ابزار هنر و رسانه وارد جامعه شده‌اند، بیان کرد: دانش‌آموزان هنرمند با استفاده از زبان هنر می‌توانند نقش مهمی در پاسداری از ارزش‌های دینی و ملی ایفا کنند.
وی ضمن قدردانی از حضور دانش‌آموزان در آیین‌ها و مراسمات ماه محرم، بیان کرد: جهت دادن به حضور دانش‌آموزان در رویدادهای ملی و سیاسی و مذهبی از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش است.
معاون پرورشی آموزش و پرورشی بیجار بیان کرد: دانش‌آموزان عکاس و فیلم‌ساز می‌توانند با ارسال حداکثر پنج اثر عاشورایی در این سوگواره شرکت کنند.
وی با بیان اینکه برگزاری این سوگواره نقش مؤثری در احیای سنت‌ها و آیین‌های محلی شهرستان در دهه اول محرم دارد، بر حضور دانش‌آموزان در این سوگواره تأکید کرد.
منصوری یادآور شد: مراسم اختتامیه این سوگواره یک روز قبل از اربعین در تالار شهید رجایی برگزار می‌شود و به نفرات برگزیده سوگواره جوایزی اهدا می‌شود.

captcha