محفل مردمی شعرخوانی آئینی «آستان اشک» برگزار می‌شود
کد خبر: 3391427
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
در شب تاسوعای حسینی؛

محفل مردمی شعرخوانی آئینی «آستان اشک» برگزار می‌شود

گروه هنر: انتشارات آستان قدس رضوی ویژه برنامه‌ای با عنوان «آستان اشک» را در قالب محفل مردمی شعرخوانی آئینی و عاشورایی در شب تاسوعای حسینی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی و تبلیغات به نشر آستان قدس رضوی، انتشارات آستان قدس رضوی ویژه برنامه‌ای با عنوان «آستان اشک» در قالب محفل مردمی شعرخوانی آئینی و عاشورایی را در شب تاسوعای حسینی به همراه ارائه تخفیف 20 درصدی ویژه کتاب های عاشورایی برگزار می کند.

وی ادامه داد: از آنجا که شعر، نوحه و مرثیه از متداول‌ترین و مؤثرترین ابزارهای تبلیغ و ترویج فرهنگی به ویژه تبیین سیره ائمه معصومین(ع) به شمار می‌رود، به نشر اقدام به برگزاری مراسمی با محوریت و موضوع شعر آئینی کرده است.

بر همین اساس و با نظر به اهمیت و جایگاه شعر آئینی و مذهبی در فرهنگ عاشورایی، «به نشر» طی برگزاری برنامه‌ای با حضور شعرا، اساتید و همچنین عموم مردم، محفل شعرخوانی با موضوعات شعر آئینی و عاشورایی برپا می‌کند.

این مراسم که تحت عنوان «آستان اشک» در شب تاسوعای حسینی در فروشگاه شماره هفت انتشارات آستان قدس رضوی با حضور اساتید و شعرای برجسته شعر آئینی برگزار می‌شود، ضمن تبیین حرکت تاریخی امام حسین(ع) توسط حجت‌الاسلام سید مسلم موسوی، مراسم شعرخوانی نیز اجرا می‌شود.

در این محفل شعرخوانی اساتید و شعرایی همچون سید مصطفی گرمارودی، سید ابوالفضل عصمت‌پرست، دکتر رضوان، سید حمزه موسوی، علی حاتمی، سید مسلم موسوی، اصغری کیان، جلیل فجرایی، ناصر عرفانیان و خانم‌ها ثابت و رجایی به شعرخوانی می‌پردازند.

همچنین در حاشیه این مراسم مجموعه کتاب‌های عاشورایی و مرتبط با ماه محرم با تخفیف ویژه 20 درصدی به خریداران عرضه می‌شود.

علاقه‌مندان به حضور در محفل شعرخوانی مردمی و آئینی «آستان اشک» می‌توانند ساعت 17 لغایت 19 در محل فروشگاه شماره 7 انتشارات آستان قدس رضوی واقع در بلوار سجاد، چهارراه بزرگمهر، مقابل بانک ملی حضور بهم رسانند.

captcha