شناسایی یک رقبه جدید در شهرستان مریوان
کد خبر: 3393434
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹

شناسایی یک رقبه جدید در شهرستان مریوان

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مریوان از شناسایی یک رقبه موقوفه در این شهرستان خبر داد.

سیروان محقق، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مریوان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، از شناسایی یک رقبه موقوفه در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: یک زمین کشاورزی از نوع آبی به مساحت چهار هزار متر در روستای رزاب که از رقبات موقوفه مسجد روستای مذکور بود کشف و برقراری رابطه استیجاری با متصرف آن در سامانه جامع موقوفات انجام گرفت.
وی افزود: رقبه شناسایی شده شامل آن دسته از رقباتی می‌شود که در گذشته توسط واقف و یا واقفانی با نیات متنوع برای بهره‌مندی مردم وقف شده است ولی هنوز هیچ سابقه‌‌ی استیجاری از این رقبات در ادارات اوقاف و سامانه اطلاعاتی وجود نداشت.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه  مریوان اعلام کرد: هدف از شناسایی این رقبات انجام رسالت واقعی اوقاف در زمینه حفظ، حراست و نگهداری این رقبات موقوفات وتوسعه و افزایش کیفیت خدمت رسانی در راستای نیت واقف است.
وی از کشف و شناسایی چهار رقبه جدید در شش ماه نخست سال 94 خبر داد و یادآور شد: این رقبات مربوط به سه موقوفه است که شناسایی و ایجاد رابطه استیجاری متصرفان این رقبات در سامانه جامع اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه کشور در حال انجام است تا مسیر اجرای نیت واقفان این موقوفات را میسر کنیم.

captcha