محبت اهل بیت(ع) در سینه‌های اهل سنت کردستان جاری است
کد خبر: 3393737
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

محبت اهل بیت(ع) در سینه‌های اهل سنت کردستان جاری است

گروه اجتماعی: امام جمعه اهل سنت بیجار با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر بزرگترین پیام عاشورا گفت: محبت اهل بیت(ع) در سینه‌های اهل سنت کردستان جاری است.

ماموستا خالدی، امام جمعه اهل سنت شهرستان بیجار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: با اشاره به ارادت اهل سنت به اهل بیت پیامبر(ص) گفت: در شهرستان بیجار اهل سنت و تشیع برادرانه در کنار هم به سوگ امام حسین (ع) نشسته اند .
وی با اشاره به اهمیت رمز گشایی زندگی امام حسین (ع) افزود: دانشمندان و علما دینی باید چرایی زندگی و آزادی‌خواهی امام حسین(ع) را رمزگشایی کنند و به طور اطمینان این پاسخ خا چه برای مسلمانان و چه برای آزادیخواهان کل جهان می‌تواند الگو و سیره اخلاقی باشد که در طول تاریخ بی‌نظیر است.
ماموستاخالدی بیان کرد: قسمت اعظم زندگی امام شافعی (ع)  مختص ارادت و اقتدا به اهل بیت پیامبر( ص) است و ایشان همواره خود را وابسته به اهل بیت دانسته‌اند.
وی با اشاره به مزین بودن خطبه‌های نماز جماعت محرم شهرستان بیجار به زندگی امام حسین(ع) اعلام کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا مردم اهل سنت بیجار با برگزاری مراسم اطعام، ختم قرآن و روزه گرفتن  و نذری ارادت خود را به  اهل بیت پیامبر بالاخص امام حسین(ع) نشان میدهند.
امام جمعه اهل سنت بیجار عنوان کرد:جوانان ما پایبند به قرآن و سنت هستند و شور و شوق فراوانی برای شناخت واقعه تاسوعا و عاشورا و شخصیت امام حسین(ع) دارند و امید است همواره با برگزاری برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه و مساجد همواره شرایط حضور جوانان را به چنین محافلی هموار سازیم.
وی در پایان با اشاره به اهمیت  امر به معروف و نهی از منکر در جامعه یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر، ظلم ستیزی و گذشت از جان و مال در راه حق بزرگترین درس‌های عاشورا بودند که باید به عنوان سیره زندگی مورد توجه کلیه مسلمانان جهان قرا بگیرند.

captcha