اجتماع عظیم «منشور عزت» در سبزوار برگزار شد
کد خبر: 3447567
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۱
با حضور امام جمعه قم؛

اجتماع عظیم «منشور عزت» در سبزوار برگزار شد

گروه اجتماعی: اجتماع عظیم عزاداران سبزواری با عنوان «منشور عزت» روز گذشته با حضور آیت‌الله سعیدی، امام جمعه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از کوچک و بزرگ و از کاسب و بازاری تا کارمند و رئیس و از قشر های مختلف جامعه، همه به احترام ابا عبدالله الحسین(ع) به مجلس منشور عزت در جوار بارگاه ملکوتی امامزاده شعیب(ع) یکی از مراکز قطب فرهنگی شهرستان سبزوار آمده بودند. بعد از اقامه نماز ظهر، این مجلس با شکوه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط محمد دانشور، نفر اول مسابقات دانش‌آموزی استان در رشته قرائت، آغاز شد.

بعد از قرائت کلام خدا در حالی که بر حضور جمعیت افزود می‌شد، ناظمی یکی از شاعران کاشمری، با قرائت ابیاتی در وصف شهدای کربلا و وضعیت اسرا، مردم را به کربلا برد و اشک ماتم بر عزای آن عزیزان ریختند. شعرهایی حماسی و همراه با غیرت و حزن و ماتم که گاه با گریه و یا زینب(س) حضار همراه بود.

در ادامه این مراسم آیت‌الله سعیدی امام جمعه شهرستان قم اظهار کرد: اهل بیت پیامبر(ص) واهل بیت عصمت و طهارت دارای یک ارزش ذاتی هستند، و یک ارزشی که خداوند سبحان به آن‌ها عطا کرده است.

وی با بیان اینکه کسی که پرچم دار هدایت مردم است نباید اشتباه کند، تصریح کرد: با توجه به آیه 33 سوره احزاب «إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا،  پیامبر و اهل بیت او از هر گونه رجس و پلیدی پاک و مطهر هستند» ما وظیفه داریم از آن‌ها اطاعت کنیم.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرموده‌اند امامزادگان باید تبدیل به قطب فرهنگی شوند، ابراز کرد: ما وظیفه داریم طهارت و پاکی  که اهل بیت پیامبر در ذاتشان داشته‌اند، را در مجالسشان نیز حفظ کنیم.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه سخنرانان و خطبا وظیفه دارند از معارف و سخنان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مجالس آنان استفاده کنند، تاکید کرد: مجالس اهل بیت(ع) فقط برای گریه و مرثیه نیست، بلکه باید احکام اسلامی و مسائل سیاسی در این مجالس گفته شود.

این عالم دینی با اشاره به اینکه ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که عده‌ای هنوز احکام اسلامی را نمی‌دانند، عنوان کرد: در دستگاه قضایی پرونده‌هایی وجود دارد که با کمترین اطلاعات و آگاهی طرفین به قوه قضائیه  نمی‌آمدند؛ باید مسائل حق الناس و موقوفات برای مردم بیان شود تا تصرفی در موقوفات نباشد، کسی حق ندارد موقوفه را به نام خودش تصرف کند و بعدا خودش و وراث دچار مشکل شوند.

امام جمعه قم با بیان اینکه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در ابتدای ورود به کربلا زمین آن جا را از صاحبانش خریدند و بعد خیمه زدند، تصریح کرد: اسرای کربلا به ظاهر اسیر بودند ولی امیر بودند و همانگونه حضرت زینب(س) فرمودند: «ما در حماسه عاشورا جز عزت و آبرومندی ندیدیم».

آیت‌الله سعیدی در ادامه با ذکر یاد حاجیان و قربانیان منا که با زبان تشنه جان دادند، عامل آنرا بی کفایتی آل سعود بیان کرد.

انتهای این مراسم که برای تببین قیام کربلا و تبیین خطبه های حضرت زینب(س) و حضرت امام زین العابدین(ع) برگزار شده بود، عزاداری و ذکر مصیبت توسط مداحان بود.

captcha