مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار خراسان جنوبی افتتاح شد
کد خبر: 3455008
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
با حضور معاون رئیس جمهور؛

مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار خراسان جنوبی افتتاح شد

گروه اجتماعی: مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار خراسان جنوبی در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۱۱۰ مترمربع و زیربنای ۱۲ هزار و ۶۵۰ مترمربع در ۵ طبقه و ۲ سوله امروز، ۳۰ آبان‌ماه با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام حسین معصومی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی امروز، 30 آبان‌ماه در مراسم افتتاح مجتمع ایثار استان گفت: فاز اول این مجتمع در مهرماه 93 با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افتتاح شد.



وی ادامه داد: مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار خراسان جنوبی در زمینی به مساحت 6 هزار و 110 مترمربع و زیربنای 12 هزار و 650 مترمربع در 5 طبقه و 2 سوله است.



مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه این مجتمع شامل سه بخش اورژانس و کلینیک درمانی، بخش فرهنگی و ورزشی است، بیان کرد: بخش اورژانس و کلینیک درمان از قسمت‌های مختلفی شامل پیشگیری درمان و توانبخشی جسمی و حرکتی از قبیل هیدروتراپی، برق‌درمانی، دندانپزشکی، حرکت‌درمانی و توانبخشی، بخش مشاوره، بینایی و شنوایی‌سنجی، تزریقات، کلینیک تخصصی فوریت‌های اورژانسی و ... برخوردار است.



معصومی ادامه داد: سالن همایش و آمفی‌تئاتر با ظرفیت 350 نفر با امکان ضبط مستقیم مراسم، دارابودن سیستم تهویه هوا، گرمایش و سرمایشی، پروژکتور پخش فیلم، اتاق فرمان صوت و نمازخانه از اجزای بخش فرهنگی این مجتمع است.



وی از دارابودن این مجتمع از 30 سوئیت یک تخته، دو تخته و سه تخته خبر داد و عنوان کرد: مجموعه سوئیت‌ها برای ارائه خدمات به جامعه ایثارگران و خانواده ایشان است.



مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه اعتبار ساخت مجتمع، از محل اعتبارات ملی و استانی با بخشی از منابع بنیاد شهید بوده است، ادامه داد: تجهیز مجتمع نیز از محل اعتبارات سایر منابع بنیاد شهید استان انجام شده است.



 معصومی بیان کرد: مجتمع ایثار خراسان جنوبی همچنین شامل سالن غذاخوری با ظرفیت 600 صندلی، آشپزخانه مرکزی مجزا و سایت کامپیوتر است.



وی از وجود 6 اتاق کلاس درس در مجموعه آموزشی این مجتمع خبر داد و گفت: در آینده نزدیک کانون فرهنگی هنری شاهد و کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت استان نیز به مجتمع ایثار انتقال داده می‌شود.



مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بخش‌های ورزشی مجتمع ایثار استان نیز شامل مجموعه آبی با دارابودن استخر شنای بزرگ و کوچک، سونا، جکوزی و امکانات آب‌درمانی ویژه جانبازان است، یادآور شد: سالن ورزشی چندمنظوره سرپوشیده با ظرفیت 150 صندلی و امکانات گرمایشی و سرمایشی، اسکوربورد، زمین والیبال، بسکتبال و فوتسال، رختکن و اتاق استراحت مربیان و داوران از جمله قسمت‌های دیگر بخش‌های ورزشی مجمتع ایثار است.

captcha