هنر بهترین روش برای معرفی کارکردهای وقف و نیازمندی‌های جامعه است
کد خبر: 3455248
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴

هنر بهترین روش برای معرفی کارکردهای وقف و نیازمندی‌های جامعه است

گروه هنر: یکی از فرهیختگان و محققان استان کردستان با اشاره به نیاز ضروری جهت‌دهی به نیات واقفان در استان گفت: هنر بهترین روش برای معرفی کارکردهای وقف و نیازمندی‌های جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، توفیق حسنی، از فرهیختگان و محققان استان کردستان امروز، 30 آبان ماه در نشست صمیمی مدیرکل و هنرمندان استان کردستان با موضوع چهارمین جشنواره  فرهنگی - هنری «وقف چشمه همیشه جاری» در سالن اجتماعات اوقاف برگزار شد، با اشاره به نیاز ضروری جهت‌دهی به نیات واقفان در استان کردستان اظهار کرد: هنر بهترین روش برای معرفی کارکردهای وقف و نیازمندی‌های جامعه است.
وی افزود: اکثر موقوفات استان کردستان با نیت مساجد بوده که امید است محتوای آثار هنری بتواند تأثیرگذاری مناسبی در جهت‌دهی به نیات واقفان استان داشته باشد.
حسنی وقف را از ملزومات رفع نیازمندی‌های جامعه دانست و عنوان کرد: با ترویج وقف در جامعه می‌توان در عرصه‌های مختلف از عواید این سنت حسنه به بهترین نحو استفاده کرد.
رضا احمدیاری، استاد دانشگاه و هنرمند رشته انیمیشن استان در این نشست صمیمی با اشاره به اهمیت تبلیغ و تروج فرهنگ سنت حسنه وقف در جامعه گفت: برگزاری چهارمین جشنواره فرهنگی هنری وقف چشمه همیشه جاری حرکتی هنری برجسته در راستای تلفیق هنر ارزشی با این سنت حسنه است.
وی استان کردستان را از لحاظ کیفیت هنری در رشته‌های انیمیشن و فیلمسازی از استان‌های برتر کشور دانست و افزود: خوشبختانه هر سال شاهد افتخار افرینی هنرمندان استان در رشته‌های مختلف هنری هستیم و این نشان از توانایی بالایی هنر کردستان در عرصه ملی و جهانی دارد.
احمدیاری حمایت از هنرمندان را وظیفه کلیه مسئولان دانست و اعلام کرد: حمایت مالی و معنوی از هنرمندان با برگزاری این چنین جشنواره‌هایی جنبه عملی پیدا می‌کند.
اردشیر صادق وزیری، دبیرخانه کاریکاتور سنندج  و فرزند مرحوم کاظم صادق وزیری از واقفان شهرستان سنندج وقف را از مفاهیمی دانست که مردم آشنایی زیادی با آن ندارد و افکار عمومی نسبت به آن بی‌اطلاع و ناآشنا است.
وی با اشاره به برکات فراوان وقف در استان کردستان گفت: ارزش عواید موقوفات در این استان چندین برابر بیشتر از استان‌های دیگر می‌باشد زیرا که هر موقوفه‌ایی نیاز ضروری منطقه و شهر خود را برآورده می‌سازد.
دبیرخانه کاریکاتور سنندج  عنوان کرد: برگزاری جشنواره وقف بهترین فرصت برای تبلیغ هر چه بیشتر این سنت حسنه بین مردم است.
کاوه ذکریایی نژاد، از هنرمندان عکاس  کردستان برگزاری بخش هنرهای تجسمی چهارمین جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» در استان کردستان را نشان از ظرفیت بالای هنری این استان دانست و بیان کرد: از سال 89 تا به حال آثار هنری تولید شده برای این جشنواره هنری توانسته‌اند بین هنرمندان تأثیرگذاری مناسبی در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف داشته باشد.
ذکریایی هنرمندان استان کردستان را متعهد، نوع دوست و حامی برنامه‌های خیریه دانست و تأکید کرد: رسالت هنر نزدیک ساختن انسان‌ها به یکدیگر و زیباتر نشان‌دادن عالم هستی است و این همان رسالت وقف است. حمایت از هنرمندان استان باید در دستور کار کلیه نهادها قرار گیرد.

captcha