نداشتن محبت اهل بیت(ع)، ریشه در جهل و عدم معرفت دارد
کد خبر: 3456088
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵

نداشتن محبت اهل بیت(ع)، ریشه در جهل و عدم معرفت دارد

گروه اجتماعی: مدرس حوزه علمیه شهرستان زاهدان گفت: نداشتن محبت اهل بیت(ع) ریشه در جهل و عدم معرفت دارد؛ وقتی جهل از بین برود و انسان بتواند نسبت به ائمه معرفت پیدا کند، این نور دانایی سبب می‌شود تا محبت نیز خودبخود در قلب مؤمن ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا جبرئیل، مدرس حوزه علمیه شهرستان زاهدان شب گذشته، یکم آذرماه در مراسم سوگواری اربعین حسینی که در رضویه زاهدان برگزار شد، گفت: ائمه معصوم (س) به سبب تقرب به درگاه الهی، چنان منزلتی دارند که محبت آن‌ها محبت خدا و بغض آن‌ها نیز بغض خداست.
مدرس حوزه علمیه شهرستان زاهدان بیان کرد: پیامبر و اهل بیت ایشان در واقع رابط و حلقه وصل ما با خداوند هستند و محبتی که نسبت به ایشان داریم، در عرض حب به خدا نیست، بلکه در طول آن است.
وی افزود: نداشتن محبت اهل بیت(ع) ریشه در جهل و عدم معرفت دارد؛ وقتی جهل از بین برود و انسان بتواند نسبت به ائمه معرفت پیدا کند، این نور دانایی سبب می‌شود تا محبت نیز خودبه‌خود در قلب مؤمن ایجاد شود.
وی با بیان اینکه انسان برای رسیدن به آرامش دنیا و سعادت آخرت نیازمند معنویات است، گفت: بیشترین گره‌های ما در زندگی از نداشتن محبت اهل بیت(ع) است؛ بعضی افراد که محبت اهل بیت را ندارند مثل کسانى هستند که گنجى در خانه دارند اما رفتارهایشان حاکی از این است که گویا گوهری را ندارند.
حجت‌الاسلام جبرئیل اظهار کرد: اگر محبت، پشتوانه معرفتی نداشته باشد، انسان دچار افراط و تفریط می‌شود که پیامبر (ص) در این خصوص به حضرت علی (ع) فرمود: «امت من درباره تو سه گروه خواهد شد؛ گروهی شیعیان تو خواهند بود که اینان مؤمنان واقعی‌ هستند؛ گروهی دشمن تو خواهند بود و گروهی درباره تو غلو خواهند کرد. شیعیان تو در بهشت خواهند بود و دشمنان و غلوکنندگانت در آتش.»
این مدرس حوزه علمیه در پایان با بیان اینکه مطمئن‌ترین راه رسیدن به محبت اهل بیت(ع)، کسب معرفت است، افزود: برای ماندگاری و تأثیرگذاری بیشتر، باید محبت همراه با معرفت باشد نه از سر احساسات زودگذر، زیرا این نوع محبت، همان‏گونه که خیلی سریع در قلب ایجاد شود، به همان شکل ممکن است خیلی سریع نیز از بین برود.

captcha