بی‌توجهی مسئولان موجب کاهش فرهنگ کتابخوانی است
کد خبر: 3456212
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

بی‌توجهی مسئولان موجب کاهش فرهنگ کتابخوانی است

گروه هنر: فرماندار سنندج آمار کتابخوانی در سطح استانی با ۴۵ هزار دانشجو را نگران‌کننده دانست و گفت: بی‌توجهی و کم‌کاری‌ مسئولان نیز در این مسئله دخیل است که در این راستا باید همه تلاش کنند تا فرهنگ کتابخوانی در جامعه ترویج پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ابراهیم زارعی، فرماندار سنندج امروز، دوم آذرماه در آیین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی استان کردستان، اظهار کرد: انسانی که از مطالعه دور باشد از تمامی دانایی‌ها و خوبی‌ها به دور می‌ماند.
وی با تأکید به ترویج امر کتابخوانی در جامعه، افزود: در زمان‌های گذشته کتاب‌های زیادی از دوره‌های ساسانی و اشکانی به جا مانده است که این مهم نشان از دانش و صاحب‌سبک بودن ایرانی‌ها در گذشته‌های دور دارد.
فرماندار سنندج عنوان کرد: در دوره‌های قبل از اسلام دانشمندان ایرانی کتاب‌های زیادی نوشته‌اند و در عصر بعد از اسلام نیز تمامی کتب خود را به زبان عربی ترجمه کردند.
وی با اشاره به اینکه دانشمندان این دیار جایگاه خاصی را بین ملل داشته‌‌اند، اعلام کرد: ایرانی‌ها خدمات شایانی را به جهان اسلام و ترویج آن انجام داده‌اند.
زارعی بیان کرد: در دهه‌های گذشته کتاب‌های زیادی با تیراژ 30 هزار جلد منتشر می‌شد اما متأسفانه اکنون چاپ کتب به 500 جلد کاهش یافته که این مسئله نگران‌کننده است.
وی آمار کتابخوانی در سطح استانی با 45 هزار دانشجو را نگران‌کننده دانست و خاطرنشان کرد: بی‌توجهی و کم‌کاری‌ مسئولان نیز در این مسئله دخیل است که در این راستا باید همه تلاش کنند تا فرهنگ کتابخوانی در جامعه ترویج پیدا کند.
فرماندار سنندج در پایان با اشاره به اینکه عدم استفاده مناسب از تکنولوژی یکی از عوامل پایین آمدن آمار کتابخوانی در کشور است، یادآور شد: جامعه هم می‌تواند در این مورد نقش موثری را ایفا کند و با اهدای کتاب به عنوان هدیه به یکدیگر می‌توان فرهنگ کتابخوانی را به جامعه بازگرداند.

captcha