برگزاری همایش جشن «نور» و تجلیل از فعالان قرآنی هرمزگان در سیریک
کد خبر: 3473996
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳

برگزاری همایش جشن «نور» و تجلیل از فعالان قرآنی هرمزگان در سیریک

گروه فعالیت های قرآنی: همایش جشن «نور» و تجلیل از فعالان قرآنی هرمزگان با حضور مقامات، روحانیون، فعالان قرآنی و مردم در روستای روتان شهرستان سیریک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) ازهرمزگان، محمدرضا جعفری، معاون ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور دیروز، 18 بهمن‌ماه در جشن نور و تجلیل از فعالان قرآنی هرمزگان در سیریک گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور مبارزه با ظلم و استبداد و دهه سر نهادن به آستان بندگی و خروج از زیر یوغ طاغوت است.
وی با بیان اینکه تشکیل کانون‌های مساجد از زیباترین اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران است که در جهت تقویت ارزش‌های اسلامی و انقلاب و گسترش معارف نقش اساسی دارد، اظهار کرد: دولت با توجه به اینکه با کمبودهای اعتبارات روبروست اما در حد امکان از فعالیت‌های کانون‌های مساجد حمایت می‌شود.
جعفری تصریح کرد: ما معتقدیم که مساجد می‌توانند به‌عنوان مهمترین مراکز تبلیغ و ترویج احکام و معارف دین مبین اسلام، تربیت افراد، جذب جوانان و مقابله با انحراف آنان اثرگذار باشند، باید توجه بیشتری به مساجد و کارهای فرهنگی در آن داشته باشیم.
علیرضا درویش‌نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان ضمن تبریک دهه مبارک فجر و خیرمقدم حاضران در جلسه و همچنین تشریف‌فرمایی معاون ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری کشور و تشکر و قدردانی از برپاکنندگان مراسم گفت: کانون‌های مساجد نقش مهمی را بر عهده دارند و در واقع مرکز جذب حضور جوانان، نوجوانان و افراد مستعد هستند.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است و باید ساز و کارهای پیشرو آن نیز فرهنگی باشد، البته فرهنگی که خمیرمایه آن قرآن و معارف اهل بیت(ع) است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد قلب تپنده فعالیت‌های فرهنگی و معنوی مساجد هستند که باید همیشه با برنامه‌های به‌روز در جهت برآورده کردن نیازهای فرهنگی هنری و مذهبی اقشار مختلف مردم قدم بردارند.
مراسم جشن نور و تجلیل از فعالان قرآنی هرمزگان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا صفایی حائری، امام‌جمعه شهرستان، جعفری، معاون ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، علی رئوفی، معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استانداری، علیرضا درویش‌نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین پهلوانی، مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان هرمزگان و مبارکی، فرماندار و بخشداران و مسئولان ادارات شهرستان درروستای روتان برگزارشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا صفایی حائری، امام‌جمعه شهرستان سیریک با عرض تبریک ایام دهه مبارک فجر گفت: تأکیدات رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی در خصوص فراموش نکردن کانون های مساجد، حکایت از سلامت کار این مجموعه دارد.
صفایی حائری افزود: مدیران کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد باید به‌روز و فعال بوده و توان جذب حداکثری را برای پر کردن اوقاف فراغت نوجوانان و جوانان را داشته باشند و بتوانند در راستای تقویت نظام برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تلاش کنند.
وی عنوان کرد: فعالان کانون های مساجد برای ترویج سبک زندگی اسلامی، ابتدا باید شناخت کامل و جامعی نسبت به سبک زندگی اسلامی پیدا کنند و بدانند چه آفاتی جایگزین این نوع سبک زندگی در جامعه ما شده است.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از تمامی فعالان قرآنی استان تجلیل شد.

captcha