ارسال 50 مقاله به پنجمین پیش‌کنگره امام شافعی در مریوان
کد خبر: 3481999
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷

ارسال 50 مقاله به پنجمین پیش‌کنگره امام شافعی در مریوان

گروه اجتماعی: دبیر کمیته علمی پنجمین پیش‌کنگره امام شافعی(رض) با اشاره به اینکه این کنگره با حضور مهمانان خارجی بار علمی و دستاورد مناسبی داشت، گفت: 50 مقاله به دبیرخانه پنجمین پیش کنگره امام شافعی در مریوان ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، فواد حسینی، دبیر کمیته علمی پنجمین پیش‌کنگره امام شافعی(رض) دیروز، 18 اسفندماه در پنجمین پیش‌کنگره امام شافعی(رض) که با حضور علما و روحانیون استان و 60 نفر از علما اقلیم کردستان عراق در دانشگاه آزاد مریوان برگزار شد، اظهار کرد: تعداد 50 مقاله برای پنجمین پیش‌کنگره امام شافعی(رض) ارسال شده است که بعد از داوری در کنگره اصلی، سال آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پیش‌کنگره امام شافعی(رض) در سه کمیته اطلاع‌رسانی، مالی و علمی کار خود را از دو ماه گذشته آغاز کرده است، افزود: مسئولان دستگاه‌های اجرایی مریوان با بسیج تمام امکانات، به دنبال برگزاری مناسب این مراسم بودند.

حسینی با اشاره به اینکه شناخت فضایل و سیره و سلوک امام شافعی(رض) در این برهه زمانی یکی از نیازهای اساسی پیروان ایشان است، اعلام کرد: برخی مشکلات موجود ناشی از تفرقه و توطئه دشمنان است که باید با هوشیاری مسلمانان و تکیه بر اشتراکات و وحدت، این توطئه‌ها خنثی شود.

دبیر کمیته علمی پنجمین پیش‌کنگره امام شافعی(رض) با بیان اینکه وحدت مهمترین اصل و نیاز جامعه بشری است، گفت: امام شافعی چهره شاخص و محوری این وحدت است.

محمد بن ادریس بن عثمان بن شافع، معروف به امام شافعی در سال 150 هجری در غزه، واقع در فلسطین دیده به جهان گشود. وی در زمان خلافت عباسیان در سال 204 هجری در یکی از سفرهایش به مصر در گذشت و در شهر قاهره مصر به خاک سپرده شد.

گسترش مذهب شافعی از زمان خود او آغاز شد و تا قرن چهارم هجری به اوج خود رسید. امروزه پیروان مذهب شافعی در اکثر سرزمین‌های اسلامی وجود دارند حتی در کشورهایی که مسلمانان پیرو مذهب مالکی یا حنفی هستند، تجمع پیروان شافعی مذهب بسیار زیاد است.

captcha