برگزاری کنگره امام شافعی باعث وحدت مذاهب اسلامی می‌شود
کد خبر: 3482032
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

برگزاری کنگره امام شافعی باعث وحدت مذاهب اسلامی می‌شود

گروه اجتماعی: فرماندار مریوان گفت: برگزاری کنگره امام شافعی(رض) در مریوان و حضور روحانیون کشورهای همسایه از جمله اقلیم کردستان عراق، باعث وحدت مذاهب اسلامی می شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، محمد فلاحی، فرماندار مریوان دیروز، 18 اسفندماه در پنجمین پیش کنگره امام شافعی(رض) که با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، علما و روحانیون استان و 60 نفر از علما اقلیم کردستان عراق در دانشگاه آزاد مریوان برگزار شد، اظهار کرد: شخصیت امام شافعی(رض) را به عنوان فرهیخته اسلامی باید بسیار قدر نهاد.

وی با بیان اینکه امروز تندروی و افراط‌گرایی در دین محصول صهیونیسم جهانی است، افزود: بهترین راه برای حمایت دین اسلام، تقویت مذهب امام شافعی(رض) است.

فرماندار شهرستان مریوان عمل به قول، رفتار و عقیده امام شافعی(رض) توسط پیروانش بسیار با اهمیت است، اعلام کرد: با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری در کردستان در خصوص ایجاد شور و اشتیاق بین پژوهشگران دینی استان و آمادگی هرچه بیشتر برای برگزاری باشکوه این کنگره عظیم، تصمیم بر این شد این مهم برگزار شود.

وی با بیان اینکه وحدت برای جهان اسلام اصلی انکارناپذیر است، تأکید کرد: جهان کفر با اصل اسلام مخالف است و امروز وحدت مورد نظر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از اهمیت برخوردار است.

فلاحی وحدت را یک واجب ضروری برای مسلمانان دانست و اعلام کرد: امام شافعی(رض) نمونه ای بارز برای وحدت جهان اسلام است و شجاعت وی وصف ناپذیر است.

وی با بیان اینکه برای برگزاری پرشور و باشکوه این کنگره بین‌المللی در سال آینده، تمامی امکانات مادی و معنوی استان را بسیج خواهیم کرد، عنوان کرد: بی‌شک با برگزاری این کنگره شاهد ایجاد موجی از اخوت و برادری و تقویت تقریب مذاهب در کشور خواهیم بود.

فرماندار مریوان با ابراز قدردانی از برگزاری و بانیان این کنگره در مریوان یادآور شد: پیام امام شافعی(رض) کامل، روشن و مبرهن است و به اتحاد اعتقاد راسخ دارد و تمام نظریاتش برداشت یک انسان وارسته از دین است.

captcha