مهلت ارسال آثار به همایش خانواده مهدوی پايان مي‌يابد
کد خبر: 3492972
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۷
امروز؛

مهلت ارسال آثار به همایش خانواده مهدوی پايان مي‌يابد

گروه انديشه: مهلت ارسال آثار به همایش و فراخوان مقاله خانواده مهدوی كه تا دهم اردیبهشت‌ماه اعلام شده بود، امروز به پايان مي‌رسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی،  مهلت ارسال آثار به همایش و فراخوان مقاله خانواده مهدوی كه به همت واحد پژوهش مدرسه علمیه بیت الزهرا(س) مشهد برگزار می‌شود و تا دهم اردیبهشت‌ماه اعلام شده بود، امروز به پايان مي‌رسد.
بنابر این گزارش، با توجه به اینکه نقش طلاب در تبیین و ترویج فرهنگ مهدوی حائز اهمیت است، در این راستا مدرسه علمیه بیت الزهرا(س) مشهد فراخوان مقاله خانواده مهدوی را منتشر کرد كه هدف اصلی همایش و فراخوان مقاله خانواده مهدوی، ترویج فرهنگ مهدوی است.
خانواده، تثبیت کرامت انسانی و بستر ساز تمدن و فرهنگ مهدوی، شاخصه های سلامت و بهداشت روان خانواده در فرهنگ مهدوی، ریشه‌‍یابی عوامل تحکیم بنیان خانواده در تمدن مهدوی، همسرداری و آموزه‌های اخلاقی همسران در خانواده مهدوی، شاخصه‌های ازدواج موفق و بادوام با تکیه بر تمدن و فرهنگ مهدوی، تحولات دینی خانواده در پیشبرد اهداف تمدن و فرهنگ مهدوی در قرن اخیر از جمله موضوعات فراخوان این همایش محسوب می‌شود.
از دیگر موضوعات این فراخوان می‌توان به تحولات اجتماعی مؤثر، جهت پیشبرد اهداف تمدن و فرهنگ مهدوی در قرن اخیر، نوع نگاه تمدن مهدوی به جایگاه فرزندان در خانواده، سبک زندگی مهدوی از نگاه رهبر معظم انقلاب، چگونگی فرآیند آماده سازی فرزندان منتظر، راه‌کارهای تربیتی خانواده مهدوی، راه‌کارهای ایجاد انگیزه در جوانان به سمت زندگی مهدوی اشاره کرد.
همچنین زمینه‌ساز بودن خانواده در فرهنگ انتظار، سبک زندگی مهدوی و شاخصه‌های آن، ویژگی‌ها و رسالت یک خانواده منتظر، احیای سبک زندگی و فرهنگ مهدوی، خانواده‌ی مهدوی در فضای مجازی، بررسی ابعاد زندگی مهدوی، شهدا الگوی سبک زندگی مهدوی، رسالت بانوان در گسترش فرهنگ مهدوی، نقش زنان در دوران غیبت و نقش زنان در حکومت امام زمان(عج) از دیگر موضوعات فراخوان این همایش به‌شمار می‌رود.
یادآور می‌شود، آخرین مهلت ارسال آثار به همایش و فراخوان مقاله خانواده مهدوی دهم اردیبهشت‌ماه است که علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس میدان راه‌آهن، خیابان بیهقی 6، پلاک 52، مدرسه علمیه بیت‌الزهرا(س) مراجعه کنند.
captcha