برگزاری میزگرد فردوسی با عنوان «شاهنامه و میراث فرهنگی»
کد خبر: 3497878
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹

برگزاری میزگرد فردوسی با عنوان «شاهنامه و میراث فرهنگی»

گروه هنر: آئین بزرگداشت «شاهنامه و میراث فرهنگی» به مناسبت روز ملّی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با محوریت دانشگاه حکیم سبزواری در محل آرامگاه حاج ملاهادی سبزواری برگزار می شود.

دکتر مهیار علوی مقدم، رئیس دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی دانشگاه حکیم سبزواری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اظهار کرد: به مناسبت روز ملّی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی آئین بزرگداشتی با عنوان «شاهنامه و میراث فرهنگی» با محوریت اجرای دانشگاه حکیم سبزواری و با همکاری اداره میراث فرهنگی، شهرداری و شورای اسلامی شهرستان سبزوار برگزار می شود.
وی با اشاره به برنامه‌های متنوع در نظر گرفته شده در این مراسم عنوان کرد: برنامه‌های این مراسم شامل سخنرانی، برگزاری میزگرد، رونمایی از کتاب، شاهنامه خوانی و بازدید از اماکن تاریخی خواهد بود.
علوی مقدم با بیان اینکه در این آئین محمود فاضل با عنوان «سیمرغ درمانگر» و  مهیار علوی‌مقدم با عنوان «شاهنامه و پاسداشت میراث فرهنگی» سخنرانی خواهند کرد، تصریح کرد: برگزاری میزگرد «شاهنامه، معماری و میراث فرهنگی» در حاشیه این مراسم از دیگر برنامه ها است.
وی با اشاره به نحوه برگزاری این میزگرد ابراز کرد: در این میزگرد سلیمانی، رئیس اداره میراث فرهنگی، سیاوش‌پور، رئیس دانشکده معماری دانشگاه حکیم سبزواری، مقصودی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار حضور خواهند داشت.
رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه حکیم سبزواری بیان کرد: این مراسم دوشنبه، ۲۷ اردیبهشت از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در محل آرامگاه حکیم حاج ملاهادی سبزواری برگزار می شود.
یادآور می شود، همزمان با بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی از کتاب هزاره‌های هبوط نوشته دکتر ذوالفقار خانی رونمایی به عمل می آید.
captcha