ثبت‌نام از طلاب در گرایش فقه و اصول در مشهد
کد خبر: 3498290
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴

ثبت‌نام از طلاب در گرایش فقه و اصول در مشهد

گروه اندیشه: مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) برای سال تحصیلی 96 - 95 از میان طلاب مستعد و واجد شرایط در سطح دو(پایه 7 و 8) و در گرایش فقه و اصول به صورت محدود طلبه می‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد برای سال تحصیلی 96 ـ 95 از میان طلاب مستعد و واجد شرایط در سطح دو (پایه 7 و 8) و در گرایش فقه و اصول به صورت محدود طلبه می‌پذیرد.
بنا بر این گزارش، تربیت مدرس فقه و اصول، بسترسازی برای حضور قوی طلاب در دروس خارج فقه و اصول، جهت‌دهی پژوهش‌های عالمانه و روش‌مند در موضوعات کاربردی، آشنایی با حوزه‌های مختلف فقه و نیازهای فقهی جامعه اسلامی و تربیت مبلّغ برای ترویج عالمانه معارف اهل بیت(ع) از جمله اهداف پرورش طلاب در این مدرسه به شمار می‌رود.
براساس آئین‌نامه اعلام شده از سوی مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) احراز شرایط آیین‌نامه مرکز مدیریت حوزه، قبولی در آزمون علمی و مصاحبه مدرسه، التزام به برنامه آموزشی و انضباطی مرکز مدیریت و آئین‌نامه داخلی مدرسه و گذراندن دوره تمهیدی در تابستان سال جاری برخی از شرایط طلاب، برای شرکت در این گرایش است.
همچنين ارائه کامل و قوی دروس حوزه، بهره‌گیری از اساتید ناظر در مباحثه‌ها، استفاده از اساتید توانمند در دروس عمومی و تخصصی، استفاده از کتابخانه تخصصی و مجموعه‌های نرم‌افزاری، استفاده بهینه از تعطیلات و برنامه‌های تابستانی، فراهم کردن تدریس در سطح یک به عنوان برخی از ویژگی‌ها و مزایای شرکت در این طرح به شمار می‌رود.
برگزاری منظم کلاس‌های اخلاق با بهره‌گیری از محضر حجت‌الاسلام محمدجواد نظافت، استاد این مدرسه علمیه و اساتید مهمان از قم و مشهد، برگزاری دروس تکمیلی اصول با محوریت حلقه‌های شهید صدر، دروس فقه استدلالی، رجال، قواعد فقهی و فقه‌الحدیث، از دیگر ويژگي‌ها و مزاياي حضور در این گرایش است.
یادآور می‌شود، طلاب علاقه‌مند و حائز شرایط قید شده در فراخوان، تا 15 خردادماه سال جاری فرصت دارند به پایگاه مجازی مجتمع تربیتی ـ آموزشی حضرت مهدی (عج) به نشانی www.meftahportal.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
captcha