نشست اقتصاد مقاومتی در خانواده مهدوی در مشهد برگزار شد
کد خبر: 3501328
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵

نشست اقتصاد مقاومتی در خانواده مهدوی در مشهد برگزار شد

گروه اندیشه: نشست اقتصاد مقاومتی در خانواده مهدوی با حضور بی‌بی زهرا سیدزاده، روانشناس و مشاور مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه بیت الزهرا(س) مشهد، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه خراسان، نشست اقتصاد مقاومتی در خانواده مهدوی، با حضور بی‌بی زهرا سیدزاده، روانشناس و مشاور مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه بیت الزهرا(س)مشهد برگزار شد.
بی‌بی زهرا سیدزاده، مشاور مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان بحث خود را با سخنی از امام رضا(ع) «رحمت خدا شامل حال بنده‌ای است که امر ما را زنده کند. یعنی  علوم ما را فرا گیرد و به مردم یاد دهد، زیرا اگر مردم سخنان ما را بیابند حتما پیروی خواهند کرد» آغاز کرد و به بررسی اقتصاد در خانواده پرداخت.
وی با اشاره به سبد خانوار، گفت: اسراف نکردن،‌ بازیافت کردن، مصرف انرژی آب و برق و لوازم چند منظوره اقلامی از سبد خانوار هستند که تجمل گرایی و مصرف زدگی باعث تبذیر در آن می‌شود.
این کارشناس روانشناسی بالینی با بیان اینکه نفقه یکی از منابع کسب درآمد در اسلام برای زن است که در دیگر ادیان مورد توجه قرار نگرفته است، تصریح کرد: کسب درآمد برای زنان در اسلام از کار و تولید، ارث یا مهریه و هدایا و سرمایه‌گذاری به دست می‌آید.
وی با اشاره به اینکه از منظر اسلام، کار و تولید حداکثری و کاهش مصرف و پرهیز از دنیازدگی و دنیادوستی، اساس کار است، افزود: ما چه مرد باشیم و چه زن، ‌کوچک یا بزرگ باید در راه تولید اقدام کنیم.
سیدزاده یادآور شد: انسان، ملکوتی در سیر الی الله است لذا باید فارغ از تعلقات مادی باشد زیرا کاهش مصرف حتی در موارد حلال باعث فراغت انسان از مادیات و پرواز روح می‌شود.
وی با بیان اینکه مصرف بیش از حد از حلال نیز موجب دنیازدگی انسان می‌شود از همین رو حلال نیز باید با احتیاط مصرف شود، گفت: فرد مومن باید از حلال به مقدار نیاز و کم استفاده کند تا نفسش سرکش نشود.
این مشاور مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان، در ادامه معیارهای کار واقعی را استعداد داشتن و علاقه، ‌حلال بودن و شرافت مندانه بودن کار و مولد و مفید بودن آن برای جامعه بیان کرد و اشتغال زنان را با در اولویت قرار دادن مادری و همسری و مناسب بودن شغل برای زن از نظر جسمی و روحی دانست.
وی افزود: زنان باید دارای مهارت خرید و مصرف باشند و با اجتناب از تجمل گرایی و استفاده از وسایل ساده با کیفیت بالا، کمک شایانی در کاهش مصرف و صرفه جویی در خانواده کنند از همین رو هرگز با مادیات و امور دنیایی به دنبال به دست آوردن عزت نباشید زیرا عزت و برکت واقعی را خداوند به انسان عنایت می‌کند.
یاداور می‌شود، نشست اقتصاد مقاومتی در خانواده مهدوی، به همت واحد پژوهش مدرسه علمیه بیت الزهرا(س) و با حضور طلاب، فارغ التحصیلان،‌ اساتید، مدیر و معاونان اين مدرسه برگزار شد.
captcha