تشکیل روز قدس اقدامی سیاستمدارانه از سوی امام راحل(ره) بود
کد خبر: 3509697
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

تشکیل روز قدس اقدامی سیاستمدارانه از سوی امام راحل(ره) بود

گروه سیاسی: فرماندار کاشمر با بیان اینکه تشکیل روز قدس یک اقدام سیاستمدارانه از سوی حضرت امام بود، گفت: با این نامگذاری حتی افرادی که دیدگاه مذهبی نداشته باشند به فرزانگی این شخصیت پی می‌برند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمدحسن فرهادی، فرماندار کاشمر، دوم تیرماه در جلسه هماهنگی راهپیمایی روز جهانی قدس این شهر با اشاره به اینکه ملت بیدار و همیشه درصحنه ایران اسلامی پس از نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس همواره به ندای رهبر کبیر انقلاب پاسخ دادند، گفت: مردم با برگزاری راهپیمایی با گذشت بیش از سه دهه حضوری فعال و چشمگیر در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها دارند.
فرماندار کاشمر اضافه کرد: ژیم صهیونیستی، رژیمی است که تشکیل آن با هیچ پایگاه فکری قابل‌قبول نبود؛ به‌طوری‌که این غده چرکین و سرطانی بالغ‌ بر 50 سال وقت دنیا را گرفته است.
وی با اعلام اینکه امام بعد از استقرار نظام اسلامی یادگارهایی به‌عنوان سمبل‌های تفکر از خود برجای گذاشته است، افزود: هر چند رژیم جعلی صهیونیست که تشکیل آن با هیچ مبانی سیاسی قابل قبول دنیا قابل توجیه نیست اما عربستان که ننگ جهان اسلام است به این‌ها امکانات و خدمات می‌دهد.
فرهادی با اشاره به اینکه امام راحل با نام‌گذاری روز قدس به همه فهماند باید در خصوص نحوه تشکیل اسرائیل تحقیق کرد، گفت: امام راحل نه تنها بر جعلی بودن این رژیم تأکید داشتند بلکه اسرائیل را کشوری می‌دانستند که بر نظام سیاسی منطبق نبوده و چون بر رأی مردم شکل نگرفته به همین جهت مشروعیت ندارد.
وی با بیان اینکه این رژیم مبنای دمکراسی ندارد، اظهار کرد: امام در پیام اولیه خود برای روز قدس به تمام مسائل اشاره کرده و به‌خوبی این رژیم غاصب را رسوا کردند لذا این امر موجب شد روز قدس همه ساله با حضور همه اقشار برگزار شود.
فرماندار کاشمر از روز قدس به عنوان یک روز ملی نام برد و گفت: این روز متعلق به همه مردم است و هیچ شائبه سیاسی نسبت به کودک کشی، از بین بردن حقوق بشر و اهانت به مسلمانان ساکن در فلسطین وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه برگزاری راهپیمایی و فریاد اعتراض به جنایت جنایتکاران یک اعتراض عقلایی و منطقی است، ادامه داد: اعتراض ما در روز قدس عقلایی، منطقی و اسلامی است.
فرهادی با اشاره به اینکه روز قدس نقش یادگیری اجتماعی دارد، گفت: در این روز به فرزندان خود می‌آموزیم جامعه انتظار دارد ضد ظلم باشیم و به انسان‌های ناکارآمد اعتراض کنیم.
وی با تأکید بر اینکه مدعی هستیم رهبران فعلی اسرائیل جزو قانون شکن‌ترین، جبارترین و خون ریزترین افراد دنیا هستند و افکار عمومی دنیا از آن‌ها بی زار هستند، عنوان کرد: ملت بیدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی پس از نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس همواره به ندای رهبر کبیر انقلاب پاسخ دادند.
فرماندار کاشمر با بیان اینکه تشکیل روز قدس یک اقدام سیاستمدارانه از سوی حضرت امام بود که حتی افرادی که دیدگاه مذهبی نداشته باشند به فرزانگی این شخصیت پی می‌برند، گفت: در قرن حاضر اگر بشریت به دنبال انسانی کامل باشد امام روح‌الله در بعد سیاست، تدبیر، نگاه به زنان، معنویت و دفاع از ارزش‌های معنوی بی‌نظیر است.

captcha