ضرورت اختصاص خدمات الکترونیک به روستاهای کم‌برخوردار
کد خبر: 3515051
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
سبحانی‌فر تاکید کرد:

ضرورت اختصاص خدمات الکترونیک به روستاهای کم‌برخوردار

گروه اجتماعی: نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش خصوصی باید به مناطق کم‌درآمد نیز توجه ویژه داشته باشد، بعضی از روستاها بیش از چهار هزار نفر جمعیت دارند اما تلفن همراه در این روستاها به این هیچ‌وجه آنتن نمی‌دهد، بنابراین در این راستا باید تمهیدات ویژه صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، رمضانعلی سبحانی‌فر، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی صبح امروز، ۲۴ تیرماه در دومین کارگروه توسعه دولت الکترونیک خراسان رضوی، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر ایجاد شبکه ملی ارتباطات تأکید ویژه‌ای داشته‌اند، ابراز کرد: خوشبختانه ارائه خدمات الکترونیکی با همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه در خراسان رضوی فراهم است.
وی با بیان اینکه اقدامات زیادی در حوزه پیشخوان دولت الکترونیک صورت گرفته است، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری‌هایی که در سال گذشته در استان خراسان رضوی در زمینه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات انجام گرفته بسیار قابل توجه است به گونه‌ای که 522 میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافت.
سبحانی‌فر بیان کرد: خراسان رضوی بیش از شش میلیون جمعیت دارد که هر ساله 30 میلیون زائر از اقضی نقاط ایران و جهان اسلام به این استان سفر می‌کنند، همچنین دسترسی این استان به آسیای میانه فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی را برای خراسان رضوی فراهم کرده است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیازها و کمبودهای بخش ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خراسان رضوی، عنوان کرد: مخابرات از سال 88 به بخش خصوصی واگذار شده و متأسفانه بخش خصوصی نیز در جایی که درآمد نداشته باشد، حضور پیدا نمی‌کند.
وی تصریح کرد: متأسفانه هم‌اکنون بسیاری از روستا‌ها که بیش از 150 خانوار دارد دارای تلفن ثابت هم نیستند، در حالی که بسیاری از روستاهای بالای 20 خانوار از امکانات تلفن ثابت و اینترنت برخوردار هستند.
سبحانی‌فر افزود: بخش خصوصی باید به مناطق کم‌درآمد نیز توجه ویژه داشته باشد، بعضی از روستاها بیش از چهار هزار نفر جمعیت دارد، اما تلفن همراه در این روستاها به هیچ‌وجه آنتن نمی‌دهد، بنابراین در این راستا باید تمهیدات ویژه صورت گیرد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پست بانک در روستاها، اظهار کرد: رسالت اصلی ایجاد پست بانک‌ها، سرویس‌دهی به روستاها است، اما هم‌‌اکنون مشاهده می‌کنیم که پست بانک‌ها در شهرها ارائه خدمت می‌دهند.
وی در پایان تأکید کرد: خراسان رضوی به لحاظ جمعیت و ظرفیت‌هایی که دارد از خدمات حوزه ارتباطات و اطلاعات بهره‌مند است، اما در میان 31 استان کشور رتبه 10 را دارد، لذا انتظار ما این است که حداقل در رتبه سوم قرار گیرد.

captcha