ثبت نام زیارت اربعین در سامانه سماح همچنان ادامه دارد
کد خبر: 3530309
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
مدیر حج و زیارت گیلان:

ثبت نام زیارت اربعین در سامانه سماح همچنان ادامه دارد

گروه اجتماعی: فعال با بیان اینکه ثبت نام از متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح همچنان ادامه دارد، گفت: متقاضیان زیارت اربعین از 27 شهریور نسبت به پرداخت هزینه‌ها و نهایی کردن ثبت نام اقدام نمایند.

حسن فعال، مدیر سازمان حج و زیارت استان گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با بیان اینکه ثبت نام از متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: متقاضیان زیارت اربعین که از 16 مردادماه امسال در سماح ثبت نام کرده‌اند، از روز شنبه، 27 شهریورماه جاری به مدت 72 ساعت فرصت دارند تا با مراجعه به این سامانه، نسبت به پرداخت هزینه‌ها و نهایی کردن ثبت نام خود و همراهانشان اقدام نمایند.

وی با تصریح بر اینکه ثبت نام جهت شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) تنها از طریق سامانه سماح(https://samah.haj.ir)  انجام می‌شود، افزود: متقاضیان زیارت اربعین که در سماح ثبت نام کرده‌اند، لازم است برای تکمیل و نهایی کردن روند ثبت نام خود، با ورود به سامانه، در صفحه اول با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری به صفحه پرداخت هزینه‌ها رفته و نسبت به واریز وجوه از طریق یکی از درگاه‌های بانکی اقدام نمایند.

فعال با اشاره به هزینه‌های عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین، تصریح کرد: هزینه ارزی اخذ روادید بابت هر نفر 40 دلار است که معادل ریالی آن روزانه به نرخ آزاد بانک مرکزی با کارمزد مربوطه بر روی سامانه محاسبه می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه قبل از پرداخت هزینه‌ها، امکان ویرایش اطلاعات و حذف و اضافه اعضای گروه و نیز ثبت درخواست ویزا وجود دارد، خاطرنشان کرد: در صورت انصراف هر یک از اعضا از عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین، لازم است سرگروه به دفتر زیارتی انتخابی مراجعه و انصراف آن فرد را اعلام نماید.

captcha