برگزاری دوره تربیت معلم قرآن سطح یک در مریوان
کد خبر: 3530736
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴

برگزاری دوره تربیت معلم قرآن سطح یک در مریوان

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی مریوان از برگزاری دو دوره تربیت معلم قرآن کریم سطح یک با حضور 150 شرکت‌کننده در سطح این شهرستان خبر داد.

ناهیده زاهدی‌پور، کارشناس امورقرآنی اداره تبلیغات اسلامی مریوان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: دو دوره تربیت معلم قرآن کریم سطح یک در محل مؤسسه قرآنی مردمی کوثر برگزار شد.

وی افزود: در آزمون ورودی این دو دوره ۱۵۰ نفر مخاطب قرآنی بانو و آقا شرکت کرده که ۵۰ نفر از آنان موفق به کسب نمره قبولی و شرکت در کلاس‌های این دوره شدند.

کارشناس امورقرآنی اداره تبلیغات اسلامی مریوان بیان کرد: هر آنچه که ما هم اکنون در جامعه اسلامی داریم به برکت قرآن مجید و آموزه‌های قرآنی است و باید تمامی مسلمانان به ویژه متعلمان قرآنی برای ترویج فرهنگ قرآن خوانی، آموزش و عمل به قرآن در جامعه اسلامی کشورمان با جان و دل بکوشند.

وی اعلام کرد: دوره تربیت معلم قرآن با هدف تربیت نیروی متخصّص در زمینه آموزش قرآن کریم، طرح تربیت معلم قرآن کریم در زمینه روخوانی و روانخوانی و تجوید برگزار ‌شد.

زاهدی‌پور با اشاره به برگزاری آزمون‌های ورودی و برگزاری دوره های پیش نیاز برای حضور در این دوره عنوان کرد: قبول‌شدگان این آزمون ورودی در کلاس‌های دوره که شامل روش تدریس قرآن کریم، کارورزی قرائت به سه روش، کاربرد مهارت‌های تدریس و روانشناسی آموزش قرآن، آشنایی با علوم قرآن و رسم المصحف، احکام قرآنی، اخلاق معلّمی، شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه این کلاس‌ها به مدت دو ماه به طول خواهد انجامید، یادآور شد: در پایان این دوره با برگزاری آزمون‌های پایانی به قبول شدگان مدرک تربیت معلّم قرآن کریم از سوی دارالقرآن الکریم کشور اعطا می‌شود.

captcha