محتوای برنامه‌های ایام محرم نشئت گرفته از اهداف امام حسین(ع) باشد
کد خبر: 3531093
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
محمودی‌نژاد:

محتوای برنامه‌های ایام محرم نشئت گرفته از اهداف امام حسین(ع) باشد

گروه اجتماعی: مدیركل تبلیغات اسلامی فارس گفت: برنامه‌های ایام محرم و صفر باید باشکوه و دارای محتوای اسلامی و شامل درس‌هایی نشئت گرفته از اهداف امام حسین(ع) باشد به‌گونه‌ای که در داخل و خارج از کشور نمود واقعی پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی با موضوع ساماندهی مراسم دهه اول محرم و با حضور شورای هیئات مذهبی و نمایندگانی از ادارات و نهادهای فرهنگی امروز، 28 شهریور در اداره‌كل تبلیغات اسلامی فارس برگزار شد.
حجت‌الاسلام سیدولی‌الله محمودی‌نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در این جلسه گفت: برنامه‌ریزی دهه اول محرم از حساسیت مهمی برخورداراست و در این سال‌ها به علت وضعیت جهان و منطقه به حساسیت آن نیز اضافه شده است.
وی اظهار كرد: ساماندهی برنامه‌ها و طرح‌های مخصوص ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید به ارائه راهکارهایی در زمینه کاهش آسیب‌های آن همت گماشت.
مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با تأكید بر لزوم تأمین محتوای مناسب در برنامه‌های ایام محرم و صفر گفت: برنامه‌های ایام محرم و صفر باید با شکوه و دارای محتوای اسلامی و شامل درس‌هایی نشئت گرفته از اهداف امام حسین(ع) باشد به گونه‌ای که در داخل و خارج از کشور نمود واقعی پیدا کند.
وی، خواستار توجه مداحان و شاعران آئینی به این نكات شد و گفت: جامعه مداحان و هیئات مذهبی نیرویی کارآمد و مردمی هستند و با توجه به اینکه نظام مقدس ما نظامی مردمی و نشئت گرفته از قیام امام حسین(ع) است، برنامه‌های عاشورا و اربعین ما نیز باید برنامه‌های مردمی باشند.
محمودی‌نژاد همچنین به بیانات مقام معظم رهبری درباره ماه محرم و صفر اشاره كرد و افزود: رهبر کبیرانقلاب نیز تأکید بر مردمی بودن برنامه‌های ایام محرم و صفرداشتند و اکنون نیز نظرمقام معظم رهبری بر این تأكید دارند كه نقش مردم و گروه‌های مختلف درعزاداری امام حسین(ع) و تأثیرگذاری آن غیرقابل انکاراست.
 وی در پایان افزود: برنامه‌ها و اقدامات هیئات مذهبی و مسئولان فرهنگی جامعه در ماه‌های عزاداری امام حسین(ع) همچون سال‌های ۵۶ و۵۷ نظام مقدس اسلامی ما را بیمه می‌کند.
captcha