عشق و محبت به اهل بیت(ع) از دستورات مؤکد قرآن است
کد خبر: 3531094
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

عشق و محبت به اهل بیت(ع) از دستورات مؤکد قرآن است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه سادات، نسلی است که خداوند متعال در قرآن کریم با نام آل یاسین بر آن‌ها سلام می‌فرستد، گفت: عشق و محبت به اهل بیت(ع) از دستورات مؤکد قرآن کریم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌‌‌‌‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌‌‌الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در  پیام تصویری خود به همایش «سادات نبوی منادیان وحدت» که امروز، 28 شهریورماه در مجتمع نور استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اهل بیت(ع) براساس دستورات دین اسلام و قرآن کریم از جایگاه ویژه ‌ای نزد خداوند متعال برخوردار هستند.

وی افزود: خداوند متعال از پیامبر اکرم(ص) خواست تا از امتش بخواهد که به نزدیکان و اهل بیت رسول(ص) نه تنها محبت بلکه عشق بورزند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اعلام کرد: خداوند متعال جایگاه اهل بیت را به جایی رسانده است که در تشهد نماز در کنار نام پیامبر از اهل بیتش نیز نام برده و بر آن‌ها سلام و درود بفرستند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی عنوان کرد: مسلمانان نیز امروز نسبت به سادات و اهل بیت(ع) احترام  خاصی قائل هستند و برای دعای خیر به آن‌ها توسل می‌کنند.

وی اعلام کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرماید: فرزندان مرا احترام کنید آنهایی را که خوب هستند به واسطه اهل دین و دیانتشان و آنهایی که خوب نیستند به خاطر من احترام بگذارید».

حجت الاسلام حسینی شاهرودی یادآور شد: سادات به دلیل اینکه از نسل پیامبرند وظیفه سنگینی را برعهده دارند که به واسطه این وظیفه همواره باید از نظر اخلاق و رفتار متفاوت تر از جامعه باشیم تا مورد مهر و محبت پیامبر قرار گیریم.

captcha