128 هزار نفر از جمعیت کردستان را سادات تشکیل می‌‌دهند
کد خبر: 3531129
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱

128 هزار نفر از جمعیت کردستان را سادات تشکیل می‌‌دهند

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه هشت درصد مردم استان کردستان سادات هستند، گفت: براین اساس 128 هزار نفر از مردم استان کردستان را سادات بزرگوار تشکیل می‌دهند و رتبه پنجم کشور را از این حیث داراست.

به گزارش خبرگزاری بین‌‌‌‌‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌‌‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در همایش «سادات نبوی منادیان وحدت» که امروز، 28 شهریورماه در مجتمع نور استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: این همایش در راستای تجلیل و گرامیداشت سادات برگزار شده است و معطر به نام فرزندان رسول خداست.

وی با اشاره به اینکه سادات برای همه مسلمانان قابل تکریم و احترام هستند، افزود: همه انسان ها نزد خداوند متعال از احترام و ارش قائل هستند که بین این انسان‌ها، مؤمنان و مسلمانان از جایگاه خاصی برخوردارند و بین مؤمنان سادات از عزت و احترام ویژه‌ای برخوردارند.

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) می فرماید من دو گروه را شفاعت می‌کنم، عنوان کرد: کسانی که ذریه من را احترام کنند و کسانی که نیاز ذریه من را برآورد و از آن‌ها عیادت کنند.

وی بیان کرد: پیامبر ارم همچنین می فرماید عیادت ذریه من فریضه و زیات آن‌ها سنت من است که مسلمانان باید از این امر پیروی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلمی استان کردستان بیان کرد: تکریم سادات و جایگاه آن‌ها بین مسلمانان بالاترین افتخاری است که به سبب نسبت با پیامبر(ع) به آن ‌ها رسیده است.

سادات یک پتانسیل خوب برای فعالیت‌های فرهنگی هستند

وی ادامه داد: همه کسانی که پیرو پیامبر اسلام(ص) هستند باید سادات را مورد تکریم قرار دهند و برای آن ها احترام و جایگاه خاصی قائل شوند.

حجت‌الاسلام کرمی افزود: سادات به واسطه جایگاه و ارزش بین مردم یک پتانسیل و ظرفیت خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی هستند و باید بهره کافی را از وجود آن‌ها ببریم.

وی عنوان کرد: ما باید از وجود مبارک سادات و محبوبیت آن ها بین مردم در جهت ترویج دین نبوی و فرهنگ قرآنی بهره کافی را ببریم.

سادات ظرفیت خوبی برای ترویج دین نبوی و فرهنگ قرآن هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه هشت دردصد مردم استان کردستان سادات هستند، گفت: براین اساس 128 هزار نفر از مردم استان کردستان را سادات بزرگوار تشکیل می‌دهند و رتبه پنجم کشور را از این حیث داراست.

وی اعلام کرد: سادات استان کردستان جزء فداکارترین و نجیب‌ترین مردم استان کردستان هستند و بر گردن مردم حق دارند.

حجت الاسلام کرمی بیان کرد: سادات برگردن تمدن ایران و اسلام و انقلاب اسلامی حق دارند چراکه از اصول اسلام و انقلاب دفاع کردند و ما وظیفه داریم از این عزیزان تکریم کنیم.

وی یادآور شد: همایش سادات اهل تشیع و تسنن برای اولین بار در استان کردستان برگزار شده است برهمین اساس ممکن است که کاستی ها و ضعف هایی داشته باشد  که این امر به دلیل کمبود وقت بوده است.

captcha