فضیلت سادات و اهل بیت پیامبر(ص) برای مردم بیشتر تبیین شود
کد خبر: 3531208
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

فضیلت سادات و اهل بیت پیامبر(ص) برای مردم بیشتر تبیین شود

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه فضیلت سادات و اهل بیت پیامبر اکرم(ص) روز به روز برای مردم بیشتر شود، گفت: مسئولان باید از حق مظلومانه سادات دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، سیداحسن حسینی، امام جمعه موقت سنندج در همایش سادات اهل تسنن و تشیع که امروز، 28 شهریورماه در مجتمع نور استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: روز 18 ذی الحجه از دیدگاه اهل سنت حجة الوداع و از دیدگاه اهل تشیع عید ولایت یا عید غدیر می‌نامند که به همین دلیل از ارزشس و جایگاه خاصی برخوردار است.

وی افزود: روز حجة الوداع روزی است که خدا دین را برای مردم کامل کرده یعنی دین برای مردم کاملش ده و هر آنچه برای یک انسان لازم بوده، کافی وافی بوده است و قرآن جوابگوی هر سؤال انسان تا انقراض عالم است.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه جایگاه سادات نزد خداوند والاست، بیان کرد: تمام بندگان خداوند بدانند که بدون عمل و صلاحیت و سعادت هیچ عمل انسان پاک و مقدس شمرده نمی‌شود.

وی با اشاره به آیه 55 سوره مائده مبنی براینکه «إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ؛ ولى شما تنها خدا و پيامبر اوست و كسانى كه ايمان آورده‏ اند همان كسانى كه نماز برپا مى دارند و در حال ركوع زكات مى‏ دهند»، عنوان کرد: آیه ولایت سه رکن ایمان، تقوا و سادات را دارد پس همگان باید متخلق به اخلاق ائمه اطهار شوند.

ماموستاحسینی با اشاره به فضیلت برخی انسان‌ها، مکان و زمان‌ها بر سایر انسان و مکان و زمان‌ها افزود: اماکنی همچون مکه و مدینه و بیت‌المقدس برتری دارند بر سایر اماکن، شب لیلة القدرو شب و روز جمعه برسایر ایام برتری دارد.

وی با اشاره به سه نقش اصلی سادات یادآور شد: مصلح جامعه، توسل کردن مردم به سادات و نقش طبیب و دکتر بودن سه نقشی است که سادات در گذشته داشته و امروز نیز باید این نقش‌ها را احیا کنند.

captcha