همایش تجلیل از سادات نبوی لبیک به پیام رسول خدا است
کد خبر: 3531236
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴

همایش تجلیل از سادات نبوی لبیک به پیام رسول خدا است

گروه اجتماعی: رئیس ستاد عبتات عالیات کردستان برگزاری همایش تجلیل از سادات نبوی را لبیک گفتن به پیام رسول خدا دانست و گفت: برگزاری این همایش‌ها می‌تواند زمینه‌ساز شناسایی بیشتر سادات استان و تکریم بهتر این عزیزان در جامعه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، رئیس ستاد عبتات عالیات کردستان در همایش سادات اهل تسنن و تشیع که امروز، 28 شهریورماه در مجتمع نور استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: با هجرت تاریخی امام رضا(ع) 12 هزار سید به ایران اسلامی پناه آوردند و این بیانگر آن است که عشق و علاقه در کردستان ریشه قدیمی دارد.

وی با اشاره به اینکه امروزه سلاله پیامبر اسلام(ص) در جهان روز به روز بیشتر می‌شوند، افزود: با ولایتمداری و بصیرت سلاله پاک پیامبر ارزش‌های انقلاب اسلامی بیش از پیش خواهد شد.

رئیس ستاد عتبات عالیات کردستان با اعلام اینکه ایران اسلامی مرجع سلاله اهل‌بیت(ع) به شمار می‌رود، اعلام کرد: شهر مقدس قم زمانی بیابانی بیش نبود و به برکت اهل بیت بود که این شهر به شهر مقدس قم تبدیل شد و امروز در کشور ما به عنوان شهری مذهبی مشهور است.

وی با اشاره به اینکه در زمان پیامبر(ص) به ایشان تهمت ابتر می‌زدند، ادامه داد: پیامبر(ص) قرآن و عترتش را برای مسلمانان برجای گذاشت که مزد رسالت ایشان بود.

حجت‌الاسلام سادات بیان کرد: پیامبر(ص) بیش از اندازه زحمت کشیدند و اذیت شدند تا توانستند دین مبین اسلام را ترویج کنند و هیچ پیامبری به اندازه ایشان اذیت نشدند به حدی که تا سرحد شهادت نیز شکنجه می‌دیدند.

وی عنوان کرد: پیامبر با وجود زحماتی که کشیدند از امت خود خواستند که مسلمانان ذریّه ایشان را دوست بداند و آنها را مورد تکریم قرار دهند.

رئیس ستاد عتبات عالیات کردستان با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «بخیل‌ترین انسان‌ها نزد خداوند کسانی هستند که بر پیامبر(ص) صلوات نمی فرستند»، افزود: صلوات سنگین‌ترین عمل در پرونده اعمال هر انسانی است.

برگزاری همایش تجلیل از سادات نبوی را لبیک گفتن به پیام رسول خدا دانست و یادآور شد: برگزاری این همایش‌ها می‌تواند زمینه‌ساز شناسایی بیشتر سادات استان و تکریم بهتر این عزیزان در جامعه شود.

یادآور می‌شود؛ در پایان مراسم 20 نفر از سادات استان از قشرهای مختلف شامل قاری، مداح، خانواده شهید، کشاورز، فعال قرآنی، فعال مطبوعاتی و غیره با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شدند.

captcha