یک میلیون و 400 هزار کلاس اولی وارد مدرسه شدند
کد خبر: 3531896
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

یک میلیون و 400 هزار کلاس اولی وارد مدرسه شدند

گروه اجتماعی: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال جاری یک میلیون و 400 کلاس اولی وارد مدرسه شدند، گفت: برای میزبانی از این دانش‌آموزان پنج هزار و 500 کلاس درس به فضاهای آموزشی کشور اضافه شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش  صبح امروز، 31 شهریور، در جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها که به‌صورت متمرکز کشوری در دبستان فاطمه الزهرا(س) مهرشهر کرج برگزار شد، اظهار کرد: امروز یک میلیون و 400 هزار کلاس اولی وارد مدارس شدند.
وی ادامه داد: بار اصلی تربیت و پرورش این دانش‌آموزان را معلمان دلسوزی به عهده دارند که بدون چشم داشتی به وظیفه خود عمل می‌کنند. بدون شک امروز از یاد و خاطره غنچه‌ها (پیش دبستانی‌ها) و شکوفه‌ها(اول دبستانی‌) ماندگار می‌ماند و پاک نخواهد شد.
فانی گفت: در حال حاضر بیش از 13 میلیون دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند که هفت میلیون و 700 هزار نفر از آن‌ها دبستانی هستند.
این مسئول با اشاره به افزایش تعداد دانش‌آموزان به نسبت سال گذشته توضیح داد: امسال 200 هزار دانش‌آموز در مقایسه با سال گذشته به جمعیت دانش‌آموزی کشور اضافه شده است.
وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز سالروز حمله رژیم بعثی به ایران است. آموزش و پرورش 36 هزار شهید دانش‌آموز و بیش از پنج هزار مربی و معلم شهید را تقدیم نظام کرده است.
فانی ادامه داد: بدون شک اگر رشادت‌های شهدا و ایثار و از خودگذشتگی‌های آنان نبود امروز مردم نمی‌توانستند در آرامش و امنیت زندگی کنند.
وی با اشاره به جایگاه استان البرز توضیح داد: البرز به عنوان ایران کوچک  افرادی همچون شهید فهمیده را در دل خود پرورانده است.
وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد: شهید فهمیده کسی بود که به گفته بنیان گذار کبیر انقلاب نه تنها یک نوجوان 13 ساله بلکه رهبر ملت بود.
وی اضافه کرد: امروز هم این استان افرادی همچون کیمیا علیزاده که توانسته به عنوان اولین زن مدال آور ایرانی در مسابقات المپیک مطرح شود را درخود جای داده است.
وی ابراز کرد: شهید فهمیده و افرادی چون کیمیا علیزاده باید به عنوان الگویی به دانش آموزان امروز معرفی شوند.
این مسئول دربخش دیگری از صحبت‌های خود به افزایش فضاهای آموزشی در سال جاری اشاره کرد وافزود: امسال پنج هزارو 500 کلاس درس به فضاهای آموزشی کشور اضافه شده که ساخت 30 درصد از آن‌ها را خیرین مدرسه ساز به عهده داشتند.
فانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مشارکت خیرین و مردم در بحث مدرسه سازی بسیار پررنگ است که این امر منجر به ارتقای کمی و کیفی زیرساخت‌های آموزشی کشور می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: بدون شک مشارکت‌های مردمی و دولتی کمک می‌کند آموزش و پرورش وظایف خود را بهتر انجام دهد.
وی توضیح داد: سیاست‌های توسعه مشارکت‌های مردمی از مهم‌ترین سیاست‌های آموزش وپرورش در دولت تدبیر وامید است.
این مسئول در ادامه  با تشکر از حضور اولیا در جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها افزود: آموزش و پرورش بدون همکاری و حمایت‌های اولیا نمی‌تواند به اهداف خود برسد وخدمات مناسبی ارائه دهد.
وی درادامه از دانش‌آموزان به عنوان امانت‌های اولیا اشاره کرد و گفت: دانش آموزان حاضر در مدارس امانتی اولیایی هستند که به سیستم آموزشی کشور اعتماد کرده‌اند.
فانی اظهار کرد: مدیران ،معلمان و سایر کادرآموزشی مدارس باید قدراین امانت‌ها را بدانند و با همه توان برای پرورش و تربیت صحیح آنها تلاش کنند.
وی خطاب  به دانش آموزان گفت: دانش‌آموزان باید قدر دوران تحصیل خود را بدانند؛ چراکه این دوران بهترین سال‌های زندگی آن‌ها است.
وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: حضور در مدرسه به دانش آموزان این فرصت را می‌دهد که روحیه همکاری و تعاون رادروجودشان تقویت کنند و با یادگیری دانش خود را برای ساختن آینده‌ای درخشان آماده سازند.
captcha