استقبال زودهنگام شیرازی‌ها از یادروز حافظ/ برپایی «روضه خلدبرین» در گرامیداشت مولانا و حافظ
کد خبر: 3532275
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

استقبال زودهنگام شیرازی‌ها از یادروز حافظ/ برپایی «روضه خلدبرین» در گرامیداشت مولانا و حافظ

گروه هنر: مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری برنامه‌های یادروز حافظ در سال جاری به دلیل تقارن 20 مهر با ایام محرم در شیراز خبر داد و گفت: برنامه بزرگداشت یادروز حافظ در سال جاری در روز 9 مهرماه برگزار خواهدشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، بهزاد مریدی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس روز گذشته، اول مهرماه در نشست خبری با خبرنگاران به  تشریح برنامه‌های یادروز حافظ در سال جاری پرداخت و گفت: از آنجا که امسال بزرگداشت یادروز حافظ با دهه نخست ماه محرم و سوگواری‌های سیدالشهدا(ع) همزمان شده است تلاش كردیم تا برنامه‌های بزرگداشت یادروز حافظ را به احترام ایام محرم زودتر برگزار كنیم.
وی از برگزاری برنامه‌های ایام یادروز حافظ همزمان با ایام بزرگداشت مولانا جلال‌الدین بلخی خبر داد و گفت: از آنجا كه ریشه‌های عرفانی و اسلامی مولانا جلال‌الدین بلخی و لسان‌الغیب شیرازی متأثر از ادب و فرهنگ ایرانی است امسال روز ٨ مهرماه برنامه‌ای بدین منظور در جوار آرامگاه حافظ با عنوان «روضه خلدبرین» با حضور علاقه مندان به ادبیات و فرهنگ ایرانی اسلامی برگزار خواهد شد که حاوی سخنرانی‌ها، اجرای موسیقی و شعرخوانی است.
مریدی با بیان اینكه این برنامه از ساعت 18:30 آغاز خواهد شد به دیگر برنامه یادروز حافظ در نگارخانه وصال شیراز اشاره كرد و گفت: گروهی از هنرمندان معاصر ایران در این گالری حضور خواهند یافت که در قالب هنر به خلق اثر می‌زنند.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، برگزاری «هنر ناگهانی» در گذر هنر شیراز را طی روزهای 8 و 9 مهرماه سال جاری از دیگر برنامه‌های یادروز حافظ برشمرد و گفت: برنامه بزرگداشت روز حافظ در روز 9 مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد كه بازدید از آرامگاه حافظ در این روز به جای 20 مهرماه رایگان خواهد بود.

«مشق خواجه شیراز» و «حافظ و معنویت» در جوار آرامگاه لسان‌الغیب

مریدی ادامه برنامه‌های گرامیداشت حافظ را در تاریخ ١٧ مهرماه جاری عنوان كرد و گفت: در ادامه برنامه‌های این گرامیداشت با همکاری انجمن خوشنویسان فارس «مشق خواجه شیراز» بعد از نماز مغرب و عشا در جوار آرامگاه حافظ برگزار می‌شود. این برنامه حاوی آیین‌های شعرخوانی توسط انجمن ادبی دوستداران حافظ است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس از برگزاری همایش «حافظ و معنویت» در صبح ١٨ مهر خبر داد و افزود: مانند هرسال به همت مرکز حافظ شناسی و دبیری کاووس حسن لی همایشی با حضور حافظ پژوهان و فعالان ادبی و فرهنگی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن هفته گرامیداشت دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: همزمان با برنامه‌های پاسداشت جنگ تحمیلی، ٧ مهرماه ساعت 18:30 نشست و همایش شکست حصر آبادان با عنوان «یاد آسمان» برگزار می‌شود.
captcha