81 امامزاده در استان زنجان میزبان بصیرت عاشورایی خواهند شد
کد خبر: 3533525
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
محمدی:

81 امامزاده در استان زنجان میزبان بصیرت عاشورایی خواهند شد

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در ایام محرم سالجاری ویژه برنامه‌های بصیرت عاشورایی در 81 امامزاده استان زنجان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمود محمدی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: ایام محرم علاوه بر فرصت عزاداری برای سالار شهیدان و شهدای کربلا، باید زمان بصیرت‌افزایی و چرایی این قیام باشد تا بتوان از رهروان واقعی امام حسین (ع) و پویندگان راه کربلا در عصر کنونی باشیم.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی انتخاب شده برگزاری مراسم باشکوه و در خور شأن عزاداری سید و سالار شهیدان و 72 تن از یاران با وفای ایشان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید تلاش شود هرساله این عزادارای رنگ و بوی معنوی بیشتری به خود بگیرد و این تجمعات به نحو مطلوب و مطابق سیره ائمه (ع) و پرهیز از افراط و خرافه‌گرایی باشد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه این اداره کل برنامه‌های متمرکزی را برای ایام محرم در نظر گرفته است، گفت: یکی از مهمترین این برنامه‌ها با عنوان «بصیرت عاشورایی» در امامزاده‌ها، بقاع متبرکه، مساجد و تکایا در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه 81 امامزاده‌ و بقاع متبرکه در ایام محرم مسئولیت اجرای برنامه‌های بصیرت عاشورایی را در شهرستان‌های مختلف از جمله زنجان، ابهر، خدابنده، طارم و ایجرود را برعهده دارند، تاکید کرد: دفتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی نیز در این اماکن برپا می‌شود تا در کنار عزاداری حسینی فرصتی برای پاسخگویی به مسائل دینی و شرعی شهروندان فراهم شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان برپایی خیمه معرفت را از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در دهه نخست محرم عنوان کرد و افزود: در کنار خیمه‌های معرفت، نمایشگاه‌های فرهنگی در این ایام برپا می‌شود همچنین از دیگر برنامه‌های اوقاف در سومین روز عزاداری امام حسین (ع) و ایام محرم برگزاری مراسم ختم قرآن و محفل انس با قرآن، مراسم عزاداری سیدالساجدین، اطعام در طول دهه‌های محرم و نشست صنفی برای ایجاد وقف جدید را می‌‌توان عنوان کرد.

captcha