برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه ایلام
کد خبر: 3533885
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
حجت الاسلام شهیدی:

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه ایلام

گروه اجتماعی: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام از برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در 30 بقعه متبرکه این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین حسن شهیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، اظهار کرد: با فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، امامزادگان و بقاع متبرکه استان، سیاه‌پوش می‌شوند و طرح بصیرت عاشورایی در 30 بقعه متبرکه استان اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه این سوگواره همزمان با سراسر کشور از اول محرم آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه دارد، افزود: همایش لبیک یا حسین(ع) در روز دوم محرم، همایش شیرخوارگان حسینی، تجمع «اهلی من العسل» ویژه نوجوانان حسینی، مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، همایش رهروان زینبی(س) از ویژه‌برنامه‌های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در جوار بقاع متبرکه استان است.
حجت‌الاسلام شهیدی با اشاره به اعزام روحانیون مبلغ جهت برپایی خیمه‌های معرفت و پاسخگویی به سؤالات شرعی، اضافه کرد: ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» و برپایی محافل انس با قرآن کریم از دیگر برنامه‌های این طرح است.
مدیرکل اوقاف استان ترویج فرهنگ عاشورایی و شناساندن مکتب سیدالشهداء به اقشار مختلف مردم به ‌ویژه جوانان، را از اهداف این طرح عنوان کرد.
وی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مسجد مقدس صاحب‌الزمان(عج) و تکیه ابوالفضل(ع) واقع در ایلام، امامزاده سیدعبدالله(ع) در ایوان، امامزاده سید علی(ع) در سیروان، امامزاده سیدمحمد عابد(ع) در ملکشاهی، امامزاده سید صلاح‌الدین محمد(ع) در آبدانان، امامزاده سید سیف‌الدین(ع) در دره‌شهر، امامزاده ابراهیم بردی(ع) در دهلران، امامزاده سید حسن(ع) و علی صالح(ع) در مهران، به‌ صورت ویژه طرح سوگواره بصیرت عاشورایی را اجرا خواهند کرد.
captcha