تقویت عرق ملی و شعائر مذهبی از كاركردهای هیئات مذهبی است/ اهمیت استفاده از ظرفیت بانوان
کد خبر: 3534211
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
صحرائیان:

تقویت عرق ملی و شعائر مذهبی از كاركردهای هیئات مذهبی است/ اهمیت استفاده از ظرفیت بانوان

گروه اجتماعی: فرماندار ویژه جهرم با تأكید بر لزوم پرهیز از بروز خطاهایی که موجب اسلام‌هراسی می‌شود، تقویت عرق ملی، شعائر مذهبی و اعتقادات دینی را از جمله كاركردهای هیئات مذهبی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، علی‌رضا صحرائیان، فرماندار ویژه جهرم روز گذشته، 8 مهرماه در جلسه گردهمایی هیئات مذهبی این شهرستان ضمن قدردانی از فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی به‌خاطر برپایی باشکوه مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی همچنین تشییع پیکر شهید مدافع حرم در سال گذشته، اظهار کرد: مردم جهرم انقلابی، مؤمن و ولایتمدار هستند و یک‌هزار و 200 شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کردند.
وی افزود: فلسفه نهضت عاشورا، درس فداکاری و شهادت و ازخودگذشتگی است و باید مکتب حسینی و فرهنگ عاشورایی همچنین اهداف و دستاوردهای این نهضت بزرگ به‌درستی برای مردم تبیین شود.
فرماندار ویژه شهرستان جهرم با توصیه به پرهیز از خرافه‌گرایی و بروز خطاهایی که موجب اسلام‌هراسی می‌شود، تأکید کرد: تقویت عِرق ملی، شعائر مذهبی و اعتقادات دینی و اخلاق در جامعه از جمله کارکردهای هیئت‌ها و کانون‌های مذهبی و فرهنگی است.
صحرائیان ایجاد نظم و امنیت در ایام برگزاری دهه اول محرم را ضروری و لازم دانست و متذکر شد: نظم و امنیت در برگزاری مراسم دهه اول محرم بسیار مهم است و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی این وظیفه را برای حفظ آرامش و آسایش مردم دارند که باید با جدیت و به نحو احسن انجام دهند.
معاون استاندار فارس بیان کرد: باید از ظرفیت بانوان در ایام محرم استفاده شود و در این زمینه کمیسیون امور بانوان فرمانداری و حوزه علمیه و بسیج خواهران برای سخنرانی بانوان مبلغ در حسینیه‌ها و تکایا برنامه‌ریزی کنند و همچنین روحانیون نیز در این ایام در مورد مسائل مربوط به بحران آب و استفاده بهینه از چاه‌های آب کشاورزی که حق‌الناس است تأکید ویژه و ارشادات لازم را داشته باشند.
فرماندار ویژه شهرستان جهرم در ادامه بیان كرد: طبل که هرج‌ومرج و آلودگی صوتی را فراهم می‌آورد لازم است توسط اداره اماکن نیروی انتظامی و اتاق اصناف از فروش آن‌ها ممانعت شود.
captcha