عرفان نظری و عملی را باید از مكتب امام حسین(ع) آموخت
کد خبر: 3534509
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
آیت‌الله فقیه:

عرفان نظری و عملی را باید از مكتب امام حسین(ع) آموخت

گروه اجتماعی: نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تأكید بر اینكه اسلام مكتب انسان‌سازی و تهذیب نفس است، گفت: باید بحث عرفان نظری و عملی را از مکتب سیدالشهدا(ع) آموخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله سیدمحمد فقیه، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری امروز، 10 مهر در همایش هیئات مذهبی و مداحان شهرستان نی‌ریز گفت: امروز در سایه انقلاب اسلامی وضعیت دگرگون شده است و ملت و دولت همه با هم و هماهنگ برای پیشبرد اهداف سیدالشهدا(ع) تلاش می‌کنند.
وی خطاب به مسئولان هیئات مذهبی از آنان خواست تا جوانان را با اهداف و راه امام حسین(ع) آشنا كنند چرا كه دشمنان می‌خواهند میان جوانان و معارف دین و اهل بیت(ع) فاصله ایجاد شود.
آیت‌الله فقیه اظهار كرد: دشمن به نام آزادی درصدد بی هویت کردن جوانان است لذا باید با ترویج امر به معروف و نهی از منکر در راه تقویت اعتقادات جوانان تلاش کنیم و راه مبارزه با دشمنان دین را همچون امام حسین(ع) به جوانان آموزش دهیم، چرا که تربیت جوانان و مردم به برکت همین عزاداری‌ها و جلسات دینی است.
امام جمعه نی‌ریز افزود: اساس اسلام نماز و امر به معروف و نهی از منکر است ضمن اینكه اسلام مکتب انسان‌سازی و تهذیب نفس است و باید بحث عرفان نظری و عملی را از مکتب سید الشهدا(ع) آموخت که خود یک معلم به تمام معنا بود.
آیت‌الله فقیه با تأکید بر گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منكر گفت: هیئات مذهبی به دنبال تجمل‌گرایی نباشند و به جای پرداختن به ظواهر هیئت، با دعوت از سخنرانان مذهبی، فلسفه قیام  سیدالشهدا(ع) را برای مردم تبیین کنند و واعظین و مداحان نیز در این خصوص تلاش کنند.
captcha