عزاداران حسینی سعی در ورود کمترین خرافات و بدعت‌ها به عزاداری‌ها داشته باشند
کد خبر: 3536624
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
حجت‌الاسلام ستوده:

عزاداران حسینی سعی در ورود کمترین خرافات و بدعت‌ها به عزاداری‌ها داشته باشند

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از عزاداران حسینی خواست تا با توجه به دشمنی و لجاجت گروه‌های منحرف، تلاششان بر این باشد تا در عزاداری‌ها کمترین خرافات و بدعت‌ها ورود پیدا کند؛ چرا که گروه‌های تکفیری، وهابی و سلفی به‌دنبال بهانه‌ای هستند تا به اندیشه امت اسلامی ضربه و خدشه‌ وارد کنند.

حجت‌الاسلام ‌مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، تصریح کرد: در طول تاریخ بسیاری از منحرفان و آنهایی که مخالف اندیشه اسلامی و انسانی بودند، سعی کردند در مسیر عزاداری سیدالشهدا(ع) به اشکال مختلف و با بدعت‌ها و انحرافات گوناگون خدشه‌ای وارد کنند اما امروزه وظیفه ماست تا این مکتب ارزشمند را مورد صیانت قرار داده و بر غنای معنوی و ارزشی آن بیفزاییم.
وی تصریح کرد: بدعت‌ها و روش‌های غلط در عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) آسیب جدی به این مکتب و مرام ارزشی وارد می‌کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با یادآوری اینکه عزاداری امام حسین(ع) باید سال به سال پخته‌تر و با منطق و عقلانیت توأم با تفکر عمیق برگزار شده تا به دور از احساسات بتوانیم اندیشه ناب حسینی را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم، گفت: آیین‌های عزاداری سیدالشهدا(ع)‌ شایسته‌ترین فرصت برای احیای ارزش‌های ناب اسلامی است که ضرورت دارد در چنین مکتبی انحرافات، بدعت‌ها و برخی حرکت‌ها و اقدامات ناشایست از دستگاه حضرت سیدالشهدا(ع) برچیده شود.
ستوده افزود: محوریت عزاداری‌ها باید سیره و سلوک انبیای الهی و همچنین روش نبی مکرم اسلام باشد که با عقلانیت و منطق سعی کرده راه و روش درست را در این زمینه به امت اسلامی خود نشان دهد.
وی نقش محوری و اساسی حضور مردم و عزاداران حسینی را در رونق‌بخشی به این محافل و مجالس یادآور شد و بیان کرد: البته روحانیان باید در مساجد و با رفتن به منبر و بیان حقایق قیام امام حسین(ع) و فلسفه نهضت سیدالشهدا(ع) ابعاد مختلفی از این مبانی و اندیشه‌های دینی را به خوبی تبیین کنند.
ستوده با بیان اینکه امروز جهان بشری تشنه معارف حسینی است که این معارف برگرفته از ناب‌ترین اندیشه‌های دینی، اعتقادی و اسلامی است، اضافه کرد: ضرورت دارد در عصر معاصر بیش از هر زمان دیگر به بیان حقانیت نهضت امام حسین(ع) در تبیین جبهه حق همت داشته باشیم و بتوانیم جبهه باطل را که نماد شیطان است، به خوبی تبیین کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از عزاداران حسینی خواست تا با توجه به دشمنی و لجاجت گروه‌های منحرف تلاششان بر این باشد تا در عزاداری‌ها کمترین خرافات و بدعت‌ها ورود پیدا کند چرا که گروه‌های تکفیری، وهابی و سلفی به دنبال بهانه‌ای هستند تا به اندیشه امت اسلامی ضربه و خدشه‌ای حقیقی وارد کنند.
captcha