عزاداران بعد از دهه محرم با مراقبت و تقوا مانع زوال عنایات حسینی شوند
کد خبر: 3537647
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
آیت‌الله عاملی:

عزاداران بعد از دهه محرم با مراقبت و تقوا مانع زوال عنایات حسینی شوند

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از عزاداران خواست بعد از دهه محرم با مراقبت و تقوا مانع زوال عنایات حسینی شوند و خدای نکرده با گناه و معصیت مرتکب بد خرجی و ولخرجی معنوی و هدر دادن مقامات معنوی که در فضای معنوی محرم حاصل می‌شود، نشوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، روز گذشته 23مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل از اهالی استان بخاطر برگزاری مراسم عزاداری بصورت پرشکوه، شایسته و منظم و همچنین از دست‌اندرکاران و خدمتگزاران به عزادارن و عزاداری‌ها از جمله صدا وسیما، نیروی انتظامی، فرمانداری و شهرداری تشکر کرد.

وی با اشاره به ازدهام فوق‌العاده جمعیت در مرکز شهر بر لزوم بازگشایی حریم شیخ صفی تأکید و در خصوص از بین رفتن فرصت فعالیت‌های عمرانی در شهر در تابستان گذشته شدیدا گلایه کرد.

امام جمعه اردبیل از اهالی کشور جمهوری آذربایجان که در بین تضییقات خاص، حضور فوق‌العاده در مراسم عزاداری پیداکردند تشکر نمود و گفت: اگر قرار باشد برای آذری ها هویتی تعریف شود همیشه آن هویت، عاشورایی، غدیری، نبوی، علوی و حسینی است؛ چراکه آذری ها اول حسینی، سپس آذری هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تأکید بر شعار امسال حسینیان آذری یعنی "امری لأمرکم متّبع" از تمام کسانی که در تبیین و تبلیغ این شعار تلاش کردند تقدیر نموده و بر ادامه آن تأکید و خاطرنشان کرد: تمام عنایات اهل بیت در همین اتباع نهفته و تبعیت از اهل بیت، بزرگترین رمز برای گشودن درب های عنایات خاصّه خداوندی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از خطبه ها از عزاداری بسیار شایسته اهل سنت در منطقه عنبران، هشجین و غرب گیلان تشکر ویژه نموده و آنرا جوابی شایسته برای وهابیانی دانست که امسال از عزاداری اهل سنت نهی کرده بودند.

عاملی گفت: عزا و گریه برای ابا عبدالله سنت نبوی است و هر کس به این سنت عمل نکند در سنت مرتکب تبعیض شده و با تبعیض در سنت عامل به سنت نیست و لذا اخیرا در کنفرانس گروزنی، دویست عالم اهل سنت از جمله رئیس الازهر وهابیت را از دایره اهل السنّه و الجماعه خارج کردند.

نماینده ولی فقیه در استان از عزاداری بسیار پرشور شهرستان های استان تجلیل کرد و بر پخش هر چه بیشتر آنها از صدا و سیما تاکید نمود.

امام جمعه اردبیل همچنین مدح بلیغی از جمعیت پاکبانان که جوان‌های پر انگیزه آنرا تشکیل داده تشکر نمود و از اهالی استان خواست همه پاکبان طبیعت و محیط زیست باشند.

عاملی تشکیل مجموعه های مدنی جهت حفظ محیط زیست و توسعه فضای سبز را حیاتی و نشان رشد و اعتلای مدنیت و فرهنگ استان دانست و اعلام کرد: همه باید در این امر مقدس سهیم باشیم.

امام جمعه اردبیل در راستای توسعه این ادبیات، شعار محیط زیستی در استان را اعلام کرد و گفت: شعار همیشگی ما در حفظ محیط زیست این جمله است: "بشقاب غذای خود را با انداختن آب دهن آلوده نمی‌کنیم"

وی در بخش دیگری از خطبه ها از خیرینی که در دهه محرم کارهای بزرگی انجام دادند قدردانی کرده و در این خصوص بطور خاص از یکی از تجار اردبیلی ساکن در تهران که با ۵۰ میلیون تومان چندین زندانی مالی را آزاد کرد تشکر نمود.

عاملی در خاتمه خطبه ها از عزاداران خواست بعد از دهه محرم با مراقبت و تقوا مانع از زوال عنایات حسینی شوند و خدای نکرده با گناه و معصیت مرتکب بد خرجی و ولخرجی معنوی و هدر دادن مقامات معنوی که در فضای معنوی محرم حاصل می شود، نشوند.
captcha