شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس نتوانست به اهداف خود دست یابد
کد خبر: 3540334
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
موسوی:

شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس نتوانست به اهداف خود دست یابد

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به راه‌اندازی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در این استان گفت: این شورا نتوانست هدف و رسالت واقعی خود را به انجام برساند.

سیدحمید موسوی، مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، بر لزوم تقویت شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان‌ها تأكید كرد و گفت: این شورا نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه دارد به شرطی كه بتواند به وظایف خود به درستی عمل كند.

ماهیت شورای توسعه فرهنگ قرآنی بسیار مبارك است
وی به راه‌اندازی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان فارس اشاره كرد و افزود: شاید به ظاهر میان اعضای این شورا در استان اختلاف نظر وجود داشته باشد كه این‌ها به آن باز می‌گردد كه شورای توسعه فرهنگ قرآنی نتوانسته است هدف و رسالت واقعی خود را به انجام برساند وگرنه ماهیت این شورا، یك ابتكار عمل و اتفاق بسیار مباركی در جامعه قرآنی بود كه در هر استانی مدیران و دست‌اندركاران قرآنی و بزرگان آن دور هم جمع شده و در خصوص برنامه‌ها و بودجه‌های قرآنی استان بنا به ضرورت‌ها برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری كنند.

انتقاد از عدم حضور بزرگان استان در شورای توسعه فرهنگ قرآنی
موسوی ادامه داد: واقعاً اتفاقی از این بزرگ‌تر نمی‌توانست برای فعالیت‌های قرآنی در استان‌ها شكل گیرد كه اختیار به دست مدیران استان باشد و آن‌ها بپذیرند كه در كجا باید بیشتر كار شود اما متأسفانه در فارس عدم حضور بزرگان استان و عدم توجه و اهمیت‌دهی به این موضوع باعث شد كه این شورا به خطا رود لذا نتوانست آن اهداف خود را محقق كند.

مسئولان كمی از مباحث سیاسی و مسائل حاشیه‌ای خارج شوند
مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی فارس با تأكید بر اینكه ما در استان خود انتظار دلسوزی بیشتری از بزرگان خود نسبت به امورات قرآنی و فرهنگی داریم، ابراز امیدواری كرد كه این اتفاق رخ داده و بزرگان و مسئولان استان مقداری از مباحث سیاسی و مسائل حاشیه‌ای خارج شوند و بیشتر به مسائل فرهنگی و قرآنی توجه داشته باشند.
وی اظهار كرد: اگر اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی همدل و هماهنگ بوده و مدیریت خوبی داشته باشند، مسلماً اتفاقات بسیار خوبی در زمینه فعالیت‌های قرآنی در استان روی خواهد داد و شاهد اعتلای فرهنگ اسلامی در استان خود خواهیم بود.

شورای توسعه فرهنگ قرآنی بر روی پرورش استعدادها در مناطق محروم سرمایه‌گذاری كند
موسوی بیان كرد: اگر اعضای این شورا بتوانند بر روی بحث پرورش استعدادهای قرآنی در تمام مناطق محروم استان تمركز كرده و بر روی آن سرمایه‌گذاری كنند قطعاً بعد از 5 سال در استان دیگر جایی نخواهیم داشت كه معلم قرآن نداشته باشد و معلمان قرآن در تمام نقاط این استان می‌توانند پرورش لازم را داشته باشند.
مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به فعالیت معلمان قرآن در نقاط مختلف استان گفت: در بسیاری از نقاط محروم استان كسانی كه در زمینه آموزش قرآن فعالیت می‌كنند، كارشان تخصصی نیست و بنا به موجودیت منطقه، فردی كه نسبت به بقیه متخصص‌تر است، این كار را به عهده گرفته است و خود آن فرد هم احساس مسئولیت كرده كه وارد این عرصه شده است، اما واقعیت این است كه متخصص این امر نیست.
captcha