پیشرفت فیزیکی 80 درصدی احداث مجتمع فرهنگی ایثار اردبیل
کد خبر: 3540393
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳

پیشرفت فیزیکی 80 درصدی احداث مجتمع فرهنگی ایثار اردبیل

گروه فرهنگی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی ایثار در اردبیل که در 2 سال گذشته 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اکنون به 80 درصد رسیده است.

علی منصور لکورج مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، تصریح کرد: عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی ایثار در اردبیل که در 2 سال گذشته تعطیل بود از سر گرفته شد.
وی گفت: در فاز نخست این مرکز بخش های ورزشی مختلف و بدنسازی و نیز استخر در نظر گرفته شده که بیش از یکصد و 10 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آن هزینه شده است.
لکورج بیان کرد: این طرح که در 2 سال گذشته 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشت الان به 80 درصد رسیده است.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در خصوص مرمت گلزار شهدای علی آباد اردبیل گفت:ساماندهی و مرمت گلزار شهدا در این استان در دستور کار قرار گرفته بخصوص گلزار شهدای علی آباد که مرمت آن در دست اجراست.
وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح 2 میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شده و مراحل سنگ مزار شهدا ،سنگ فرش ها ، نورپردازی و دیوار چینی همسایه در آن باقی مانده است که تلاش می شود بزودی به اتمام برسد .
مدیرکل بینیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل بزرگداشت شهدای منا، دیدار با خانواده های شهدای منا ، اعزام خانواده‌های شهدا برای دیدار با رهبر انقلاب و برگزاری دعای عرفه را از برنامه های این اداره کل برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه عنوان کرد.
لکورج با اشاره به کسب رتبه برتر بنیاد شهید استان اردبیل در جشنواره ها و در ارزیابی دستگاهها افزود: این اداره کل در جشنواره سراسری شهید رجایی همچنین در ارزیابی دستگاه های اجرایی استان اردبیل جزو سه دستگاه برتر شناخته شده است.
وی مشارکت رسانه ها را در ترویج فرهنگ شهادت خواستار شد و افزود: نشریه خط هشت بعنوان رسانه برتر که در ترویج فرهنگ ایثار وشهادت قلم فرسایی کرده است برگزیده شده و جا دارد رسانه های دیگر هم در این راه پیشقدم شوند .
لکورج همچنین مشارکت دستگاه های اجرایی را ضروری دانست و گفت: هر دستگاه اجرایی موظف است 2 درصد از اعتبارات خود را برای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت هزینه کند.
captcha