دانشگاه‌ بهترین مکان برای تمرین زندگی اجتماعی است
کد خبر: 3542250
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰

دانشگاه‌ بهترین مکان برای تمرین زندگی اجتماعی است

گروه اجتماعی: رئیس جهاد دانشگاهی کردستان با تأکید بر ضرورت پاسخگویی به نیازهای دانشجویان، گفت: دانشگاه‌ها بهترین مکان برای تمرین زندگی اجتماعی هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حميدرضا مجردی، رئیس جهاد دانشگاهی کردستان امروز،10 آبان ماه در آیین اختتامیه مرحله استانی پنجمین مسابقات ملی مناظره دانشجویی که به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی کردستان در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب در خصوص فرهنگ مناظره و ایجاد اتاق فکر در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: جهاددانشگاهی با هدف لبیک به تأکیدات رهبری و پاسخگویی به نیازهایی که باید در محیط دانشگاه به آنها پاسخ داده شود، اقدام به برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه تنها یک محیطی آموزش نیست، افزود: دانشگاه بهترین مکان برای تمرین زندگی اجتماعی است و باید مکانی برای پاسخگویی به هیجانات و مطالبات دانشجویان نیز باشد.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان تخلیه هیجانات و انرژی را در سلامت جامعه مفید دانست و عنوان کرد: اگر دانشجویان نتوانند انرژی خود را از مجاری طبیعی و صحیح تخلیه کنند، مشکلاتی را برای جامعه در پی خواهد داشت.

وی پرخاشگری و رفتارهای نامناسب در خیابان‌ها و مکان‌های عمومی را یکی از مشکلاتی دانست که در نتیجه عدم تخلیه انرژی به وجود آمده است.

دکتر مجردی ادامه داد: در دانشگاه‌ها باید محیطی را برای ابراز عقیده و تخلیه هیجانات دانشجویان فراهم کرد که این مهم تأثیر مستقیمی بر آینده دانشجویان و همچنین مسیر جامعه دارد.

وی بر تخلیه هیجانات از طریق زبان مادری تأکید کرد و یادآور شد: این مهم که توسط روانشناسان و جامعه شناسان مورد تاکید بوده است، باید در مناظرات دانشجویی نیز مورد توجه قرار گیرد.

captcha