مناظرات از ارکان اصلی حوزه‌های دینی است
کد خبر: 3542260
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳

مناظرات از ارکان اصلی حوزه‌های دینی است

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی دانشگاه کردستان گفت: برگزاری مناظرات علاوه بر اینکه لطمه‌ای به دین و فرهنگ نمی‌زند، بلکه از ارکان اصلی حوزه‌های دینی است که موجب آشکارتر شدن مسائل موجود در جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، روشن خوشنوازی، معاون فرهنگی دانشگاه کردستان امروز، 10 آبان‌ماه در آیین اختتامیه مرحله استانی پنجمین مسابقات ملی مناظره دانشجویی که به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی کردستان در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: توسعه فرهنگ مناظره و گشودن باب گفت‌وگو نیاز ضروری جامعه ماست.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات کنونی جامعه ما نتیجه نبود گفت‌وگوی سازنده و مناظره است، افزود: گفت‌وگو آغاز مرحله نقد علم است و هر علمی تا مورد نقد قرار نگیرد، پذیرش نخواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان با اشاره به وضعیت کنونی کشور، گفت‌وگو و نقد سازنده را نیاز ضروری جامعه دانست و عنوان کرد: هیچ جامعه‌ای به اندازه جامعه امروز ما در حال حرکت نبوده و دارای گزاره‌های متنوع نیست.

خوشنوازی ادامه داد: برگزاری مناظرات علاوه بر اینکه لطمه‌ای به دین و فرهنگ نمی‌زند، بلکه از ارکان اصلی حوزه های دینی است که موجب آشکارتر شدن مسائل موجود در جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مناظره تاکنون در دانشگاه‌ها مغفول مانده است، بیان کرد: مناظره اسلوب گفت‌وگو و کسب توانایی گفت‌وگوست که با توجه به ضرورت آن باید آن را در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار داد تا در نهایت نتایج خوبی نیز برای دانشجویان و جامعه داشته باشد.

یادآور می‌شود، مرحله استانی مسابقه مناظرات دانشجویی، اردیبهشت‌ماه سال جاری در کردستان با حضور 16 تیم برگزار شد که 4 تیم به مرحله فینال راه یافتند. امروز در آیین اختتامیه 2 گروه برتر «سخن» از دانشگاه کردستان و «یاسا» از دانشگاه پیام نور به مرحله منطقه‌ای مسابقات که هفته آینده در زنجان برگزار می‌شود، راه یافتند.

captcha