اساس جوامع بشری برگرفته از نور اهل‌ بیت(ع) است
کد خبر: 3543503
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲

اساس جوامع بشری برگرفته از نور اهل‌ بیت(ع) است

گروه اجتماعی: مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌بوعلی‌سینا عنوان کرد: بنیان و اساس جوامع بشری برگرفته از نور اهل‌بیت(ع) است؛ بنابراین باید این نور در دل و جان همه ما تجلی یابد.

به گزارش از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌بوعلی‌سینا شامگاه جمعه، 14 آبان‌ماه در مراسم آغاز رسمی فعالیت هیئت زینبیون(س) فعالان رسانه‌ای همدان اظهار کرد: برپایی هیئت توسل به اهل‌بیت‌(ع) از سوی اهالی رسانه موجب معطر شدن فضای دل و تأثیرگذاری قلم اهالی رسانه است.
وی افزود: بنیان و اساس جوامع بشری برگرفته از نور اهل‌بیت(ع) است بنابراین باید این نور در دل و جان همه ما تجلی یابد، ما در نظام فکری اسلام زندگی می‌کنیم، اما بسیاری از امور را بی‌ارزش تلقی می‌کنیم در حالیکه نگاه دینی ارزش‌گذاری به زندگی جوامع بشری است.
حجت‌الاسلام رستمی ادامه داد: نیت کار در هر اقدامی اهمیت دارد و هر اقدامی بر اساس نیت خوب افراد شکل پسندیده‌تری به خود می‌گیرد و برکت هم در این اتفاق رقم خواهد خورد؛ امروزه باید بیش از گذشته برای هر فعالیت مطبوعاتی و رسانه‌ای ارزش و قیمت قائل شویم.
مسؤل دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌بوعلی‌سینا ابراز کرد: در کار رسانه‌‌ای نباید تنها به دیده شدن یک خبر و اقبالی که دارد، توجه کرد بلکه در کار نگاه دینی مبنای قیمت‌گذاری، نیت خوب اعمال است، باید توجه کرد که آزادی رسانه باید به گونه‌ای نباشد که حق و حقوق کسی را ضایع کرده و یا تنها به منافع شخصی خود بیندیشد بلکه رسانه رسالتی پیامبرگونه دارد و باید خالص و بدون غل و غش باشد.
این مقام مسئول اضافه کرد: گاهی بازنشر یک موضوع اشتباه و مشکل‌ساز، جرمی سنگین‌تر از ارتکاب اولیه جرم دارد و باید به این موضوعات به خوبی پرداخته شود و نکته مورد اهمیت دیگر این است که ارزش کار رسانه به مقدار دیده شدن نیست بلکه نیت کار در رسانه، باید اولویت بوده و برای رضای خدا و حل مشکلات جوامع بشری باشد.
حجت‌الاسلام رستمی با بیان اینکه دین ما دین رسانه است، اذعان کرد: شیوه دین ما رسانه‌ای است زیرا اهل‌بیت(ع) نیز در رسالت خود رسانه‌ای عمل کردند و در نهایت سعادت دنیا و آخرت از سوی بارگاه الهی به آنها عطا شد.
وی اذعان کرد: دشمنان با فوت کردن! به دنبال خاموش کردن شمعی فروزان هستند در حالیکه اربعین حسینی(ع) آفتابی است فروزان که خاموشی ندارد، اربعین رسانه‌ای قدرتمند در تبلیغ شیعه است و امروز هالیوود با هزینه‌ای گزاف به دنبال ساخت مستندی از پیاده‌روی اربعین است هر چند نمی‌دانیم نتیجه آن چیست، اما این اتفاق نشان دهنده این است که اربعین حسینی هم به یک رسانه جهانی تبدیل شده است.
وی ضمن تأکید بر بهره‌گیری از فرصت‌ها و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها، تأکید کرد: تحریم‌هایی که از سوی دشمنان بر ملت ما وضع می‌‌شود، تهدید است اما همین تهدیدها به فرصتی تبدیل شده که زمینه بروز توانمندی جوانان را فراهم کرده است و رسانه ابزاری قدرتمند دست انسان‌های هوشمند است که می‌تواند بزرگترین تهدیدها را به فرصت تبدیل کند و این تنها به نیت خالصانه اصحاب رسانه محقق می‌شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۱۹ - ۲۰:۱۲
0
0
سلام
دکتر رستمی مسئول نهاد دانشگاه شریف شدند
ظاهرا اشتباه نهاد دانشگاه بوعلی سینا رو درج کردید
captcha